روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29140
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401 - 11:22 | | ارسال توسط :

۴۶ میلیارد ریال حقوق کارگران از کارفرمایان در کیش استیفا شد

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سال گذشته ۴۶ میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران در جریان رسیدگی به پرونده های دعاوی کار در هیات رسیدگی این مدیریت استیفا شده است.
۴۶ میلیارد ریال حقوق کارگران از کارفرمایان در کیش استیفا شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدعلی جلایر روز سه شنبه اظهار داشت: هیات رسیدگی مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش برای ۵۵۴ شکایت کارگران علیه کارفرمایان ۷۹۴ جلسه تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه این جلسات رسیدگی به شکایان ۴۶ میلیارد ریال از حقوق کارگران این جزیره از کارفرمایان آنان استیفا شده است اضافه کرد: همچنین ۱۲۷ مورد شامل ۲۳ درصد از شکایات با تلاش های هیات رسیدگی بین کارگران و کارفرمایان به سازش منجر شده است.

جلایر با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده های شکایت نسبت به سال ۱۳۹۸ و کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ یادآور شد: قاطع بودن آرای صادر شده در هیات رسیدگی، سرعت و کمیت رسیدگی، افزایش ثبت قرارداد کارگران در سامانه اشتغال و الزام کارفرمایان جهت ثبت اطلاعات کارگران در این سامانه از جمله دلایل کاهش پرونده ها در این جزیره است.

نرخ بیکاری کیش  کمتر از میانگین کشوری و زیر چهار درصد قرار دارد و این که جزیره به دلیل اجرای طرح های مختلف از پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.