روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 21945
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 03 مهر 1400 - 15:07 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی کیش تخصیص یافت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان از محل اعتبارات ۱۴۰۰ خود ۴۷۰ میلیارد ریال برای فعالیت های عمرانی توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی جزیره تخصیص داده است.
۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی کیش تخصیص یافت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، جعفر آهنگران روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ مقاومت و مهر اظهار داشت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی از جمله مدارس عمده این اعتبار در راستای ساخت، نوسازی و تجهیز مراکز آموزشی در اختیار آموزش و پرورش هزینه می شود.

وی اضافه کرد: ساخت ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه، کمک به احداث مدرسه ۹ کلاسه خیرساز شهید مدافع سلامت حجت الاسلام سیدین از جمله طرح هایی است که از اعتبارات تخصیص یافته به فعالیت های عمرانی فضاهای آموزشی و فرهنگی جزیره تکمیل می شود.

آهنگران اضافه کرد: علاوه بر این، سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه توسعه ای، ۶ میلیارد ریال کمک هزینه به معلمان در راستای آموزش مجازی را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از معلمان جزیره با بانک های جزیره برای اعطای تسهیلات کم بهره به آنان رایزنی شده است افزود: همچنین رساندن فیبر نوری را به درب مدارس برای افزایش خدمات اینترنتی در آموزش های مجازی از دیگر خدمات این سازمان به آموزش و پرورش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: توسعه زیرساخت های آموزشی از وظایف این سازمان است و معتقدم اگر نقدی به عدم توسعه این فعالیت ها وجود دارد به همه مسوولان وارد است.

۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی کیش تخصیص یافت

وی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش نیز هم اکنون یکی از اهداف خود را در راستای توسعه این زیرساخت ها قرار داده است و برنامه های خود را به گونه ای تدوین کرده که مدیران آینده نیز بتوانند در این راستا حرکت کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش هن در این آیین گفت: تقارن مهر و مقاومت برای ما رنگ و بوی خاصی دارد به طوریکه در هشت سال دفاع مقدس خون شهدا و ایثارگران در وجب به وجب مناطق غرب و جنوب غرب ریخته شده و امید وار هستیم به عنوان میراث داران شهدا، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

پرویز حیدری راد یادآور شد: امسال سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا فشار زیادی بر روی آموزش و پرورش وارد شده و انتظار می رود توسعه این عرصه به عنوان ستون رشد جزیره با حمایت هایی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

آیین زنگ مقاومت و مهر به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی و بازگشایی مدارس با حضور حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه ، شیخ مستطاب یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و برخی فرهنگیان جزیره و با حضور مجاز دانش اموزان در مدسه پروین اعتصامی این جزیره برگزار شد.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.