روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 17 June , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ - 11 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50425
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 05 خرداد 1403 - 12:40 | | ارسال توسط :
وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۳ استان به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۳ استان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«مهرداد بذرپاش» در حاشیه برگزاری هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که امروز (شنبه، پنجم خرداد) به ریاست «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: این هفته نزدیک به ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد و تقدیم مردم این سه استان می شود که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور ۹۲ هزار پروانه در کشور شکسته شد و در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۲۷۷ هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا در مدت یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

کاهش تورم نقطه به نقطه بخش مسکن در اردیبهشت ماه

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان‌کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.