روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25186
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 05 دی 1400 - 10:08 | | ارسال توسط :

۶ تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان در کشور فعال می شود

مسوول تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با بهبود شرایط همه گیری ویروس کرونا و وضعیت آب و هوایی کشور تعداد تماشاخانه های سیار این کانون در کشور به ۶ مورد می رسد.
۶ تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان در کشور فعال می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،لیلا شویدی روز یکشنبه با اشاره به اینکه تعطیلی برنامه های حضوری به علت شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته فرصتی برای تجهیز تماشاخانه های سیار بود اظهار داشت: روند تجهیز ۶ تماشاخانه در کشور اکنون به پایان رسیده و برای فعال کردن آنها منتظر بهبود شرایط کرونایی و وضعیت آب و هوایی هستیم.

وی یادآور شد: این تماشاخانه ها با امکانات و تجهیزات بومی کشور به صحنه نمایش تئاتر، سیستم صوت و تصویر و پرده سینما مجهز شده تا در راستای  تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی به مناطق هدف خود سفر کند.

شویدی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نواجوانان در نظر دارد برای بهره مندی کودکان و نوجوانان تمام نقاط به ویژه مناطق کم برخوردار از زیرساخت های فرهنگی، کشور را به پنج منطقه مختلف تقسیم کند تا هر تماشاخانه در آن مناطق مشغول ارایه خدمات فرهنگی و هنری به جامعه هدف خود باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح پنج تماشاخانه در مناطق مستقر و ششمین مورد نیز به صورت کشوری فعالیت خواهد کرد اظهار داشت: هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان به عنوان اولین استان معین انتخاب شده و در روند کار خود استان های خوزستان و بوشهر را پوشش خواهد داد.

مسوول تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: معین چهار نقطه دیگر نیز پس از فصل بهار تعیین می شود تا با تحقق آموزش غیررسمی به عنوان یکی از جذاب ترین راهکارهای آموزشی موراد انسانی، اخلاقی و فرهنگی را به کودکان اموزش دهد.

وی گفت: نخستین تماشاخانه پس از بهبود شرایط کرونایی از ۱۵ روز قبل فعالیت خود را در استان هرمزگان شروع کرده و فاز اول برنامه های خود را در کیش به پایان رساند اما با وقفه ای کوتاه در روزهای آینده دوباره از جزیره قشم فعالیت خود را از سر می گیرد.

شویدی با بیان اینکه فعالیت این تماشاخانه تا پایان ماه بهمن در استان هرمزگان تداوم خواهد داشت اظهار داشت: دلیل انتخاب جزیره کیش به عنوان یکی از محل های اجرای تماشاخانه محصور بودن آن در بین آب و عدم دسترسی کودکان به امکانات مختلف فرهنگی موجود در مرکز کشور و استان است.

وی افزود: تماشخانه سیار در جزیره کیش به مدت پنج شب اکران داشته که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از کودکان، نوجوانان و والدین از خدمات فرهنگی آن از جمله قصه گویی، نمایش تئاتر رینارد روباهه و اکران سینما بهره‌مند شدند.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ شروع بکار کرد و  در زمان جنگ تحمیلی به بیمارستان صحرایی تبدیل شد و توانست جان خیلی از رزمندگان ر ا نجات دهد.

بعد از آن در حوزه فرهنگ و هنر جای خودش را باز کرد و با نمایش ها و تعزیه ها به مناطق مختلف سفر کرد و در نهایت هم اکنون با رونق گرفتن تئاتر کودک و نوجوان در چند دهه گذشته در این عرصه خدمت ارایه می کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.