روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27451
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400 - 17:10 | | ارسال توسط :

۶ تیم نظارت بهداشتی در جزیره کیش تشکیل شد

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۶ تیم نظارت بهداشتی برای بازرسی از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و گردشگری در این جزیره به مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۱ تشکیل شد.
۶ تیم نظارت بهداشتی در جزیره کیش تشکیل شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمدرضا رضایی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای امیکرون در کشور و آمار بالای مبتلایان به کرونا در کیش و همچنین قرارگیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی نظارت های بهداشتی بر صنوف و واحدهای گردشگری و اقامتی تشدید می شود. 

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۲ بازرس بهداشتی به صورت مستمر بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی آرایشی و بهداشتی نظارت می کنند افزود: به دلیل حضور گسترده میهمانان نوروزی و گردشگران در ایام نوروز در این جزیره دراین طرح بازرسان در قالب ۶ تیم به صورت گروه ۲ نفره از اماکن حساس بازدید خواهند کرد.

رضانیا یادآور شد:  از مردم و مسوولان و گردشگران انتظار می رود برای حفظ سلامت خود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری، استفاده صحیح از ماسک، دوری از تجمعات و تکمیل واکسیناسیون به ویزه  کودکان پنج تا ۹ سال کمک حال کادر درمان باشند.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: رستوران ها، اغذیه فروشی ها، هتل ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها، بیرون‌برها و مراکز عمده ‌فروشی مواد غذایی از واحدهای مورد نطر پوشش این طرح است.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح،پیشگیری از چرخه انتقال کرونا، بهبود وضعیت بهداشت محیط، به ویژه رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و کاهش نواقص بحرانی در صنوف جهت فراهم نمودن شرایط و محیط سالم در ایام نوروز است.

رضانیا گفت: بر اساس این طرح، تمامی متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس، باید نسبت به دریافت کارت سلامت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این گروه ها موظفند پوشش نظارتی کامل را بر اماکن اقامتی و مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی به خصوص مراکز و اماکن حساس داشته باشند افزود: رعایت پروتکلهای بهداشتی ،استفاده از ماسک  و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است که بازرسان بهداشتی به آن اهمیت می دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.