روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 35627
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 13 آبان 1401 - 13:20 | | ارسال توسط :

۶ کشور به عضویت کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در می آیند

رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا گفت: تا پایان سال میلادی ۶ کشور به منظور توسعه فعالیت های ورزش ناشنوایان قاره آسیا به عضویت این کنفدراسیون در می آیند.
۶ کشور به عضویت کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در می آیند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمد پرگر روز جمعه با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ کشور در ۲۱ رشته عضو کنفدارسیون آسیا هستند اظهار کرد: تاپایان سال میلادی نیز درخواست  ۶ کشور عمان، مالدیو، سوریه، قطر، لائوس و کامبوج نهایی می شود و عضویت آنها در مجمع آینده کنفدراسیون نهایی می شود.

وی افزود: کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا دوره چهار ساله اول از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به دنبال گود برداری و بالا اوردن سطح اگاهی مسوولان کشورهای عضو بود در دوره فعلی نیز افزایش رشته ها و کیفیت بخشی به آموزش ورزش ناشنوایان دنبال می شود.

پرگر اضافه کرد: برای تحقق این اهداف رایزنی های مختلفی با وزاتخانه های ورزش کشورهای آسیا و اقیانوسیه در حال انجام است تا توجه جدی تری نسبت به ورزش ناشنوایان داشته باشند.

وی یاداور شد: کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا هم اکنون ۲۱ رشته ورزشی انفرادی و تیمی را تحت پوشش قرار داده است افزود: توسعه رشته های زمستانی، جهت یابی و گلف را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و این توسعه براساس قوانین کمیته المپیک ناشنوایان جهان انجام می شود.

فوتبال، فوتسال، والیببال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، تنیس خاکی، کشتی فرهنگی و آزاد، جودو، کاراته، تکواندو، شطرنج، تیراندازی و شنا از جمله ورزش های پر طرفدار بین جامه ناشنوایان آسیا است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.