روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 39033
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 اسفند 1401 - 11:42 | | ارسال توسط :
رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

۹۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان در سامانه مودیان صادر شد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۵۴۰ شرکت در سامانه مودیان حضور دارند که ۹۲ میلیون صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان در سامانه مودیان و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی صادر شد.
۹۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان در سامانه مودیان صادر شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«داود منظور» امروز (سه شنبه) در همایش «تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی» اظهار داشت: ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده این صورتحساب‌هاست.

وی افزود: ۷۲ هزار شرکت، صورتحساب الکترونی دریافت می‌کنند.

منظور با بیان اینکه شرکت‌های بورسی از ابتدای آبان ماه وارد مرحله اجرایی سامانه مودیان شدند، گفت: به صورت کامل در سامانه حضور پیدا کردند ۳۴۰ شرکت بورسی در سامانه فعال هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: شرکت‌های دولتی از دی ماه به سامانه متصل شدند که اکنون ۱۴ شرکت به سامانه متصل شده‌اند و امیدواریم بقیه شرکت‌ها نیز به این سامانه بپیوندند.

وی عنوان کرد: ۱۷۴ شرکت هم داوطلبانه در این سامانه حضور پیدا کردند و در حال ارسال صورت حساب الکترونیکی هستند.

منظور خاطر نشان کرد: در مجموع که ۹۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان صادر کردند و ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده این صورتحساب‌ها بود، اکنون۷۲ هزار شرکت صورتحساب دریافت می‌کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: به تدریج زنجیره اتصال شرکت ها را به سامانه فراهم می کنیم در تلاش هستیم سایر سامانه‌هایی از جمله تجارت و گمرک و تدارکات دولت که صورت حساب صادر می‌کنند به سامانه مودیان متصل شوند.

وی به تلاش کارگروه راهبردی سامانه مودیان اشاره کرد و گفت: قانون پایانه های فروشگاهی از سال ۱۳۹۸ تا کنون این فرصت را فراهم کرده تا این قانون را مرحله مرحله اجرا کنیم.

منظور گفت: این همایش تبیین فرایندهای قانون برای بخش بزرگ فعالان اقتصادی است بخش بزرگی از اقتصاد ما توسط اشخاص حقوقی اداره می شود. این اشخاص در تولید، توزیع و ارائه خدمات فعال هستند ، بخش بزرگی از تولید و ثروت ما توسط این شرکت ها ایجاد می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: امروز بالغ بر ۷۰۰ نفر در این همایش حضور دارند، اتاق بازرگانی پوشش گسترده ای با اتصال بر خط را برای این جلسه فراهم کرده و تعداد بسیاری از افراد به صورت مجازی در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار شرکت فعال در اقتصاد کشور داریم گفت: این شرکت ها به عنوان مودیان خوش حساب مالیاتی هستند که به موقع اظهارنامه عملکرد و پرداخت مالیات را انجام می دهند و با نظام مالیاتی کشور همراه هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: اجرای قانون فروشگاهی را از ابتدای استقرار دولت سیزدهم به عنوان یک مسئولیت اصلی در نظر گرفتیم و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری اجرای قانون که کاری دشوار بود را با همکاری نهادها شروع کردیم و از ابتدای تیرماه بسترهای لازم فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون نیازمند دستورالعمل و ایین نامه بود که با اعضای کمیته راهبردی از جمله وزارت صمت، اقتصاد، ارتباطات تدوین شد همزمان با آماده سازی زیرساخت ها آیین نامه ها را ابلاغ کردیم و از طریق درگاه این سازمان قابل مشاهده است.

منظور بیان داشت: مجموعه ای از آموزش های لازم را به صورت ویدئویی، متنی و سایر موارد وجود دارد که فعالان اقتصادی و مودیان از این بسته آموزشی بهره مند شوند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تسهیل گری در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی گفت: لایحه دوفوریتی به مجلس ارسال کردیم که با یک فوریت تصویب شد و لایحه دوفوریتی در کمیسیون اقتصادی نهایی و در انتظار صحن مجلس است که در اوایل سال آینده به تصویب برسد.

وی خاطر نشان کرد: این لایحه ۱۰ ماده دارد و در آن بخشودگی جرایم و اجرای تدریجی قانون در نظر گرفته شده است.

منظور با بیان اینکه امکان اتصال پذیرنده‌ها به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب ها نیز فراهم شده است گفت: با همکاری بانک مرکزی ۸۰ هزار پذیرنده تا پایان امسال به سامانه مودیان متصل می‌شود و باقی ۹ میلیون دستگاه پذیرنده نیز در سال آینده صورت می گیرد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشورتاکید کرد: هدف ما این است تا با اجرای تدریجی قانون پایانه‌ها این سامانه، کار را برای فعالان اقتصادی سهل کنیم و نباید اختلالی در کسب و کارها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این سامانه نظام مالیاتی را از روش سنتی عبور می‌کند، گفت: در این سامانه امکان مشاهده خرید و فروش‌ها فراهم شده است و با ایجاد شفافیت، مبنای مالیات ستانی قرار می‌گیرد.

منظور افزود: نظام مالیات تلاش می‌کند تا با مالیات ستانی عادلانه نسبت به درآمد و فروش مودیان به رضایت خاطر مودیان دست پیدا کند و حداکثر تکریم نسبت به مودیان صورت گیرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.