روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6447
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 04 شهریور 1399 - 9:35 | | ارسال توسط :

آغاز پذیرش دانشجویان جدید دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش از امروز

مهدی فلاحتی، رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش از پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی 99 در دو رشته جدیدکاردانی فنی آسانسور و پله برقی و اطفاء حریق و ایمنی در دانشگاه جامع علمی- کاربردی جزیره کیش خبر داد

مهدی فلاحتی، رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش از پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی ۹۹ در دو رشته جدیدکاردانی فنی آسانسور و پله برقی و اطفاء حریق و ایمنی در دانشگاه جامع علمی- کاربردی جزیره کیش خبر داد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در نشست خبری مشترکی که با حضور مهدی فلاحتی – رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد کیش، حمید مسکین نواز مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش و محمد امین سرمدی – رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی جزیره کیش برگزار شد، مهدی فلاحتی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کیش ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تبریک هفته دولت و روز کارمند هدف از این نشست را ایجاد دو رشته مهارتی جدید در جزیره کیش خواند و گفت: با همت مجموعه مدیریت تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش رشته مهارتی کاردانی فنی آسانسور و پله برقی در منطقه ایجاد شده است و فکر می‌کنم اتفاقات بسیار خوبی در آینده در جزیره کیش رخ خواهد داد.

فلاحتی با تاکید بر این موضوع که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور تربیت نیروهای ماهر و متخصص در بخش صنعت و صنایع در داخل کشور است افزود: امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثری برداشته و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی در خصوص رشته کاردانی فنی تکنسین آسانسور و پله برقی عنوان کرد: در جزیره کیش به دلیل وجود هتل‌های متعدد و ساختمان‌های بلند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در این رابطه وجود دارد بحث تکنسین، نصب، نگهداری و تعمیرات این آسانسورها و پله برقی‌ها است که با ایجاد این رشته مهارتی و همکاری دوستان در سازمان منطقه آزاد کیش و افرادی که در این صنعت در جزیره کیش مشغول به فعالیت هستند می‌توانند به این رشته ورود کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش گفت: علاقمندان به این رشته می‌توانند برای ثبت نام از روز سه شنبه ۴ شهریورماه اقدام نمایند.

 حمید مسکین نواز، مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: باید گفت که یکی از دغدغه‌های مدیران سابق و همچنین بنده ورود دانش به حوزه صنایع بوده و هست. از مشکلاتی که ما در این حوزه با آن مواجه بودیم شرکت‌هایی بودند که در زمینه آسانسورها فعالیت داشتند.

وی افزود: اعتقاد مدیران سابق و بنده بر این بوده، افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، دانش کیفی لازم را برای اجرای کاری با این حساسیت و به این مهمی را که با جان مردم سرو کار دارد را ندارند.

مسکین نواز با بیان این موضوع که پیگیری‌های لازم از مدیریت سابق در این خصوص صورت گرفته است اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌ها به این نتیجه رسیدیم که انتقال این دانش به افراد در جزیره کیش باید به صورت یک رشته دانشگاهی باشد. در گذشته داوطلبین به سایر مراکز دانشگاه علمی – کاربردی در شهرهای دیگر مراجعه می‌کردند و این خود مانعی برای اجرای این موضوع در جزیره کیش بوده است.

وی ادامه داد: حضور این رشته در دانشگاه علمی – کاربردی از دو جهت به ما کمک می‌کند، اول اینکه ما درحوزه صنعتی اعتقاد به ورود دانش و به روز بودن افرادی که در این حوزه فعال هستند داریم و دوم اینکه با آمدن این رشته در جزیره کمکی به حوزه صنعت شده چرا که ارتباط نزدیکی با دانشگاه جامع علمی – کاربردی در جزیره کیش داشته و بتواند در غالب رشته‌های جدید نیازهایی که ما در جزیره داریم را برطرف سازد.

مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این موضوع که دوره تحصیل و دانشگاه یک دوره پایه است از فلاحتی درخواست کرد بعد از راه‌اندازی این رشته در دانشگاه دوره‌های آموزشی و به روزرسانی افراد نیز فعال شود چرا که نیاز است تا این افراد به طور متناوب در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

فلاحتی همچنین در ادامه این نشست گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی مرکز کیش به عنوان یک نهاد آموزشی در صنعت آسانسور در جنوب کشور می‌تواند از پایگاه‌های اصلی به شمار آید و در کنار اینکه داوطلبان می‌توانند در مقطع کاردانی این رشته به تحصیل بپردازند قطعاً دوره‌های آموزشی و گواهینامه‌هایی که باید به آن‌ها ارائه داده شود رخ خواهد داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش در خصوص این رشته نکاتی را بیان کرد و افزود: این رشته از اول مهر ماه۹۹ در دانشگاه دائر خواهد بود و ثبت نام آن از تاریخ ۴ شهریورماه ۹۹( امروز) از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر خواهد بود که برای اولین سال ۳۵ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته را دارا هستیم.

وی ادامه داد: قریب به اتفاق رشته‌های دانشگاه جامع علمی – کاربردی به جهت ماهیت مهارتی بودن به صورت عملی برگزار می‌گردد و درحدود ۴۰ درصد واحدهای درسی این رشته نیز به صورت عملی و کارگاهی بوده که از همین ابتدا با چند شرکت آسانسوری وکارگاه‌های آن‌ها به نتیجه رسیدیم که دانشجویان کارگاه عملی خود را در این شرکت‌های آسانسور و پله برقی گذرانده و ۴۰ درصد واحدهای درسی خود را در محیط آموزشی طی نمایند.

فلاحتی با بیان این نکته که یکی از دغدغه‌های کیشوندانی رخ ندادن حریق‌ها می‌باشد و بنده تصورم بر این است که وجود رشته اطفاء حریق و ایمنی در این دانشگاه می‌تواند یک حرکت جدی باشد که این امر با همکاری آتش نشانی جزیره کیش اتفاق افتاد.

محمد امین سرمدی – رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی جزیره کیش نیز با مهم خواندن رشته اطفاء حریق و ایمنی تاکید کرد: این رشته بسیار مهم بوده و آموزش و فراگیری آن برای تمامی افراد حائز اهمیت می‌باشد و در تمام مراحل زندگی افراد به وجود ایمنی نیاز دارند و تنها یادگیری این علم مختص به آتشنشانان نبوده است.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی جزیره کیش  افزود: دانشجویان این رشته، برخی از دروس عملی خود را با استفاده از امکانات اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی گذرانده و برای فارغ التحصیلان این رشته امتیاز ویژه‌ای درخصوص استخدام در نظر گرفته خواهد شد.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.