روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 18390
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400 - 16:06 | | ارسال توسط :

آگاهی و مشارکت مردان در توسعه برنامه های بهداشتی

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مردان با اینکه در جامعه سطح اشتغال بالایی دارند، اما متأسفانه کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند.
آگاهی و مشارکت مردان در توسعه برنامه های بهداشتی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: در شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹ فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به سلامتی مردان به‌ وسیله اطلاع رسانی و تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی و تشویق آنان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه و رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای است.

دکتر رضانیا گفت: اگرچه همه افراد جامعه در معرض خطر کرونا ویروس هستند، اما سن و جنس به عنوان دوفاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه مردان و اشتغال آن‌ها در جامعه از زنان بیشتر است، عنوان کرد: به همین دلیل مردان بیشتر از زنان در بیرون از خانه و در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ هستند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: باور‌های غلط فرهنگی مبنی بر برتر بودن و قوی‌تر بودن مردان نسبت به زنان و در نتیجه مغفول ماندن تمرکز بر سلامت موجب شده مردان کمتر به سلامت خود اهمیت دهند و در مقایسه با زنان کمتر اصول بهداشتی تعریف شده مانند شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه بیشترین علت مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای است، گفت: در این میان مردانی که دارای تغذیه ناسالم، عدم تحرک و چاقی هستند، بیشتر در معرض ابتلاء به کرونا هستند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر اینکه در مردان مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان بیشتر از زنان است، گفت: درست است که ویروس کرونا ارگان‌های مختلف بدن انسان را درگیر می‌کند، اما بیشترین تأثیرگذاری آن بر ریه است.

وی گفت: متأسفانه در افراد سیگاری و یا آن‌هایی که قلیان مصرف می‌کنند سطح اکسیژن ریه کم می‌شود و درصورت ابتلا به کرونا عفونت ریه به مرور تشدید می‌شود و ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود.

وی افزود: در هفته بین المللی سلامت مردان عواملی که در افزایش سطح ابتلای آن‌ها به کرونا تأثیرگذار است را به آن‌ها آموزش خواهیم داد تا خطرات را جدی بگیرند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.