روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19244
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 16 تیر 1400 - 16:23 | | ارسال توسط :

اتمام طرح مصلی جزیره کیش نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مصلی بزرگ این جزیره از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده اتمام آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
اتمام طرح مصلی جزیره کیش نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، عبدالنبی شرفی روز چهارشنبه در بازدید دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از طرح احداث مصلی جزیره کیش اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع با پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث است.

وی اضافه کرد: اکنون طرح به صورت کلی دارای ۸۰ پیشرفت فیزیکی بوده و اتمام آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که این میزان اعتبار تامین و در صورت تخصیص یازمان منطقه آزاد کیش طرح تا پایان امسال به بهره بردای خواهد رسید.

شرفی یادآور شد: اما بخش داخلی مصلی اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود به منظور استفاده در برپایی نمازهای جماعت از جمله نماز جمعه و اعیاد در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای عملیات تکمیلی ساخت مصلی از مصالح باکیفیت ساختمانی از جمله سنگ مرمر نباتی ممتاز ایرانی، کاشی های معرق وهفت رنگ بانقوش معماری سنتی، اسلامی در دیواره های شبستان استفاده شده است.

وی گفت: مصلای کیش به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی ومذهبی جزیره از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باتوجه به توسعه جزیره کیش وافزایش جمعیت این منطقه آزاد کشور، وجود مجموعه ای با امکانات مناسب خدماتی برای برگزاری نماز با شکوه جمعه و مناسبتهای مذهبی و ملی بسیار ضروری است.

بازدید از طرح های عمرانی مختلف از جمله پایانه جدید فرودگاه کیش و شهرک های صنعتی از جمله برنامه های حمیدرضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به این جزیره است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.