روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7727
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 05 مهر 1399 - 9:09 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت خبرداد:

احداث مجموعه ای مدرن از امکانات گردشگری در سواحل کیش

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت با اشاره به ساخت پروزه ای مدرن از برترین امکانات گردشگری در سواحل کیش گفت: با اجرایی شدن این پروژه در آینده نزدیک شاهد جذب گردشگران بیشتر به جزیره کیش خواهیم بود.
احداث مجموعه ای مدرن از امکانات گردشگری در سواحل کیش

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت با اشاره به ساخت پروزه ای مدرن از برترین امکانات گردشگری در سواحل کیش گفت: با اجرایی شدن این پروژه در آینده نزدیک شاهد جذب گردشگران بیشتر به جزیره کیش خواهیم بود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، بابک حق‌شناس با بیان اینکه شرکت کیش دوحه گیت در جزیره کیش به ثبت رسیده و۳۵ درصد از سرمایه گذاری آن توسط یک شرکت قطری انجام شده است اظهار کرد:. این شرکت به صورت سهامی خاص مدیریت شده و چندین پروژه مهم را پیگیری می کند تا این رویداد بزرگ در کیش عملیاتی شود.

وی با تاکید بر راهنمایی و حمایت های دکتر مظفری در این پروژه ادامه داد: پروژه‌ای را تعریف کردیم که از آن به عنوان جاده ساحلی کیش یاد خواهد شد.

حق شناس با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا چنین مرکزی وجود دارد تاکید کرد: در این پروژه بزرگ ساحلی بسیاری از کاربری‌های خدماتی، رفاهی، نمایشگاهی و تجاری دیده خواهد شد تا از فضای بهینه منطقه گرمسیر و طبیعت آن در جزیره نهایت استفاده شود و قطعا این اتفاق درپایان منتج به جذب گردشگران بسیاری به کیش خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق می‌توان کیش را به عنوان قطب بزرگ گردشگری معرفی کرد به بررسی‌های ابتدایی این پروژه توسط مشاور داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: این پروژه در گذشته در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به دکتر بانک، دکتر مظفری و دکتر آخوندی معرفی شد ولی متاسفانه به دلیل تشدید و بازگشت تحریم‌های پروسه مدتی به تاخیر افتاد.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت با اشاره به ثبت شرکتی به نام  کیش اند دوحه گیت اینونسمنت جهت ایجاد زمینه های بیشترهمکاری در این زمینه توضیح داد: پس از معرفی طرح و ثبت شرکت جدید بررسی جزئیات طرح با انجام مطالعات زیست محیطی، آمارجمعیتی وتوریستی جزیره کیش تهیه شد و با تلاش های طرف داخلی، مشاوران خارجی فرانسه و لبنان نیز عملا وارد کار شدند.

وی اضافه کرد: شرکت آرت کیش نیز به عنوان یک شرکت باتجربه که از جزیره شناخت بسیاری دارد وارد عمل شد.

حق شناس با اشاره به بررسی و تامین هزینه های پروژه در بخش ارزی و محاسبات ریالی طرح افزود: در نهایت بعد ازمذاکره با چندین هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی موفق شدیم توافقنامه ای با شرکت گنجینه آتیه، وابسته به صندوق ذخایر کارکنان شهرداری تهران برای همکاری در این طرح منعقد کنیم.

وی با تاکید بر این مهم که برای شروع کار به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیاز داریم میزان اشتغالزایی این پروژه را ۳۷۰ شغل مستقیم و ۲۲۰ شغل غیرمستقیم برشمرد و با اشاره به ایجاد فضاهای مدرن در حوزه گردشگری در این پروژه بزرگ اضافه کرد: سینما، نمایشگاه، موزه فصلی، سالن همایش، سایت پرواز بالن، انواع فودکورت‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مجتمع اقامتی هتل پنج ستاره و خانه‌های شناور روی آب که کار جدیدی است در این مجموعه به بهره‌برداری می رسند.

این سرمایه گذار جزیره کیش گفت: طرح اولیه به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده است تا شرایط کار مهیا شود.

مدیرعامل شرکت دوحه گیت در تشریح بیشتر این طرح افزود: این طرح درفاز اجرایی می شود که با قابلیت های طراحی شده در این پروژه هر فاز به تنهایی پس از تکمیل قابل بهره برداری بوده و با ادامه روند کار پروژه به مرور تکمیل تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم فاز یک که تا سه ماه آینده کلید خواهد خورد پس از آغاز ظرف ۹ ماه به بهره برداری برسد ادامه داد: در فاز پنجم این پروژه هتل و مجموعه خانه‌های شناور آبی و اسکله مارینا طراحی شده است که این فاز با حضور قطری‌ها ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت تصریح کرد: در فاز یک به صورت بای بک با سازمان منطقه آزاد کیش کار را پیش خواهیم برد و در فاز دو، سه و چهار نیز به صورت یوزانس یا ریفاینانس کار می‌کنیم.

وی با اعلام این خبر که تا پایان فاز یک حتی یک متر طرح به فروش نمی‌رسد بر بومی سازی طرح تاکید کرد و افزود: تصمیم گرفتیم کار بومی‌سازی شود و با فرهنگ داخلی سازگار شده و بعد از آن مراسم افتتاحیه را برگزار شود و فکر می‌کنیم در نهایت پروژه ظرف سه سال به پایان برسد.

مهندس حق‌شناس امکان بهره برداری از هر فاز به شکل جداگانه و پس از اتمام  را از مزایا و محاسن این پروژه بزرگ برشمرد و افزود: این پروژه می تواند یکی از طرح های جذاب برای گردشگران به ویژه گردشگران کشورهای اسلامی باشد و در این خصوص با برخی برندهای مختلف اسلامی نیز مذاکرات اولیه ای انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی بسیاری در کیش در حال انجام است اظهار کرد: کشورهایی که زمینه گردشگری فعالیت دارند در بخش سرمایه گذاری از ما پیش هستند در نتیجه ما نیز با نیازسنجی بخش های گردشگری باید به توسعه فضاها و امکانات مناسب و جذاب همچنین ایجاد موقعیت های رفاهی، سرگرمی های متنوع و جاذبه های ویژه اقدام کنیم تا در نهایت بتوانیم مانع خروج سرمایه به کشورهای دیگر شویم.

حق‌شناس تاکید کرد: به رغم تحریم‌های شدید، تمام پروژه‌های کیش با مدیریت صحیح در حال فعالیت هستند و جزیره در آینده حرف‌های بسیاری را برای گفتن خواهد داشت و می‌توانیم در بخش‌های مختلف رونق کیش را شاهد باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر ویژه از دکتر سلیمانی قائم مقام سفیر ایران در قطر و دکتر سبحانی سفیر سابق کشورمان در این کشور خاطر نشان کرد: شریک قطری ما ۱۰ روز گذشته توسط سفارت ایران در کشور یادشده مجدداً تایید شده است که این موضوع برای ما بسیار مهم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت، اسناد و مدارک لازم در راستای اجرای پروژه یاد شده به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده است و تا سه ماه آینده این پروژه آغاز شده و ظرف ۹ ماه پس از آغاز قابل بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است؛ شرکت کیش دوحه گیت دربرنامه های آینده خود طرح های ویژه ای در راستای توسعه و رونق گردشگری جزیره کیش در نظر دارد که با تکمیل هر طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.