روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 49384
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 فروردین 1403 - 13:56 | | ارسال توسط :

ارائه خدمات بهداشتی به دو هزار و هفتصد نفر در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: کارشناسان بهداشت به دو هزار و هفتصد و شش نفر در ایام نوروز خدمات بهداشتی ارائه کردند.
ارائه خدمات بهداشتی به دو هزار و هفتصد نفر در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، اسدالله احمدی افزود: در طرح بسیج سلامت نوروزی سه هزار و دویست و سه کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

وی گفت: بازرسان بهداشت محیط کیش هزار و ۱۶۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و چهارصد و هشتاد و چهار مکان عمومی را بازرسی کردند.

احمدی با اشاره به اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین امسال اجرا شد، افزود: یک واحد صنفی متخلف نیز پلمپ و سی شکایت مردمی نیز رسیدگی شد.

رئیس مرکز بهداشت گفت: ۵۹۷ نوبت کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۵۰ نوبت نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، هزار و ۳۴۴ نوبت سنجش مواد غذایی،۲۳ نوبت نمونه برداری از آب آشامیدنی و صدور ۲۴۱ کارت تندرستی نیز از دیگر خدمات انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی است.

احمدی افزود: در این مدت هزار و ۵۹۴ نفر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه کردند و هزار و ۱۱۲ نفر به بخش‌های بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه‌های صدف و سحر مراجعه کردند.

وی افزود: ۵۳۲ نفر از خدمات پزشکی، ۵۰ نفر از خدمات دندانپزشکی، ۴۰۸ نفر از خدمات آزمایشگاه، ۶۰۴ از خدمات تزریقات و پانسمان، ۷۴ تزریق واکسن هاری، ۱۳۲ نوبت تهیه لام مالاریا، خدمات بهداشتی به ۱۴۱ مادر باردار، ۲۹۷ نوبت مراقبت از کودکان و نوزادان، ۱۶۵ نوبت مراجعه و مراقبت از جوانان، میانسالان و سالمندان نیز در این ایام ثبت شده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: کارشناسان پایگاه مراقبت‌های بهداشت مرزی هوایی و دریایی نیز سی نوبت بررسی بهداشتی از شناور‌های دریایی و پرواز‌های ورودی بین المللی را انجام دادند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.