روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 39458
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 16 فروردین 1402 - 17:11 | | ارسال توسط :

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دو هزار و ۷۰۰ نفر

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: در ایام نوروز دو هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مرکز جامع سلامت بوعلی و پایگاه‌های سلامت کیش بهره‌مند شدند.
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دو هزار و ۷۰۰ نفر

به گزارش روزنامه اخبار کیش ازخبرگزاری صداوسیما دکتر محمدرضا رضانیا گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین هزار و ۲۹۳ نفر از خدمات بهداشتی و هزار و ۴۰۲ نفر از خدمات درمانی مرکز بهداشت کیش بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: ۶۲۱ نوبت بازدید از اماکن عمومی و هزار و ۲۴۲ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از دیگر اقدامات کارشناسان مرکز بهداشت کیش است.

دکتر رضانیا اظهار کرد: در تعطیلات نوروز هزار و  ۸۶۳ نوبت بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد و یک مرکز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

وی افزود: به ۷ مرکز نیز اخطار کتبی ارائه شد و ۳ مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر رضانیا با بیان اینکه شش تیم دو نفره از کارشناسان بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت کیش در ایام تعطیلات نوروز بازرسی‌های بهداشتی و کار را در جزیره کیش بر عهده داشتند.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: در این مدت ۴۴ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی، ۲۴ نوبت نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شد و ۱۱۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده نیز معدوم شد.

دکتر رضانیا خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت با تجهیزات سیار هزار و ۲۹۵ نوبت بازدید و سنجش سلامت مواد غذایی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به اوج گیری مجدد ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت کیش خاطرنشان کرد: افرادی که علائم کمی از ویروس کرونا دارند ۳ تا ۵ روز در روز‌های ابتدایی ابتلا و افرادی که حال عمومی مناسبی ندارند براساس تصمیم پزشک ۵ روز تا یک هفته در منزل استراحت کنند.

دکتر رضانیا افزود: هم اکنون با توجه به سفر‌های نوروزی در کشور، همه افراد باید از خود مراقبت کنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند و نوبت یادآور خود را نیز تکمیل کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.