روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11141
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 25 آذر 1399 - 7:08 | | ارسال توسط :
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای هرمزگان در اولویت است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: باتوجه به استمرار پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و به تبع آن کاهش کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، اولویتِ اصلی این شرکت علاوه بر ایجاد منابع آبی پایدار، بهبود و ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای استان است
ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای هرمزگان در اولویت است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: باتوجه به استمرار پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و به تبع آن کاهش کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، اولویتِ اصلی این شرکت علاوه بر ایجاد منابع آبی پایدار، بهبود و ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای استان است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، امین قصمی با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: برای وضعیت کیفی منابع آبی شهر بندرعباس و رفع طعم و بوی آب در فصل گرما، باید میزان بیشتری ازمنابع آب زیرزمینی (چاه ها) جایگزین آب سد می‌شد که در این رابطه علاوه بر کاهش انتقال ۱۵ میلیون مترمکعب از سد استقلال میناب، چاه‌های دشت شمیل و نیان را نیز جایگزینِ بخشی از منابع آبیِ این کلان شهر شد.
وی ادامه داد: همچنین افتتاح مرحله یک و ۲ آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس علاوه  بر تامین پایداری منابع آب شهرهای بندرعباس ، بندرخمیر و روستاهای مسیر، با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب این شهرها صورت گرفت. 
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اصلاح و بازسازی تصفیه خانه‌های آب شهرهای میناب و بندرعباس و همچنین بکارگیری روش‌های تصفیه تکمیلی و گندزدایی پیشرفته نظیراستفاده از پودر کربن فعال و سیستم ازن زنی از دیگر اقدام‌های انجام شده برای افزیش کیفیت آب  شهر بندرعباس بوده است.  
قصمی با تاکید بر کیفیت آب آشامیدنی شبکه لوله کشی بندرعباس، یادآورشد: در این رابطه پایش مستمر کیفیت آب شرب با انجام آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب کشور توسط کارشناسان واحد کنترل کیفیت صورت می‌گیرد.
وی در پایان ابرازداشت: آبی که به دست شهروندان هرمزگانی می‌رسد از سلامت و کیفیت مناسبی برخوردار بوده  که این موضوع از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان) نیز مورد تایید است.
هم اکنون ۳۷ شهر و جزیره با ۳۸۱ هزار مشترک در بخش آب و هفت شهر و جزیره در بخش فاضلاب با ۱۹۳ هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بهره‌مند هستند که افزایش ظرفیت منابع آبی برای تامین نیاز مشترکان نیز در دستور کار است.
درحال حاضر ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی با پوشش ۷۶ درصدی روستاها از خدمات شرکت آب وفاضلاب هرمزگان استفاده می‌کنند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.