روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3531
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 11 تیر 1399 - 9:49 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش :

از فعالیت های اقتصادی و سلامت جزیره کیش صیانت می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ملزم کردن کلیه بخش های دولتی و خصوصی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد با متخلفان این حوزه گفت: از فعالیت های اقتصادی و سلامت جزیره کیش صیانت می کنیم.
از فعالیت های اقتصادی و سلامت جزیره کیش صیانت می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ملزم کردن کلیه بخش های دولتی و خصوصی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد با متخلفان این حوزه گفت: از فعالیت های اقتصادی و سلامت جزیره کیش صیانت می کنیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری در بیست و دومین نشست شورای سلامت کیش با تبریک ولادت مسعود ثامن الائمه (ع) و تبریک روز صنعت و معدن اظهار کرد: برگزاری ۲۲ جلسه و ارائه گزارش هایی از اقدامات عملی و اجرایی موجب شده است که نسبت به روند شیوع بیماری اشراف پیدا کرده و بتوانیم برای کنترل بیماری برنامه ریزی های مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تجربیات گذشته باید این روزها با برنامه ریزی بهتر علاوه بر اینکه شرایط را در جزیره کیش کنترل می کنیم، شکل ایمن سازی در کیش برای کشور یک الگوی مناسب باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در ایران و دیگر کشورهای جهان تجربیات خوبی در این زمینه وجود دارد تاکید کرد: با استفاده از یک تیم کارشناسی باید از تجربیات مختلف استفاده کرده و در این حوزه به روز باشیم.

وی ادامه: موضوع شیوع این بیماری در جهان موضوع جدیدی است و راه های جدیدی ابداع می شود که می توان از آن ها برای کوتاه کردن مسیر استفاده کرد و همچنین تجربیات به دست آمده را با دیگران به اشتراک گذاشت.

مظفری با اشاره به اینکه در شیوع مرحله اول کرونا، در جزیره کیش به خوبی شرایط را کنترل شد و تلاش شد که کیش در این بخش به یک برند تبدیل شود که به خوبی نیز انجام شد افزود: در این مرحله نیز باید با رفع نواقص گذشته و اراده ای قوی که در کنترل بیماری شکل گرفته است، مسئله به طور جدی پیگیری شود تا موارد جدید اتفاق نیافتد و بیماران بهبود یابند.

رعایت اصول بهداشت فردی امروز یک وظیفه شرعی است

وی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده نشان می دهد که وضعیت نسبت به دوره اول مناسب نیست که باید کنترل شود ادامه داد: مهمترین راه کنترل بیماری، مراقبت های فردی است و همانطور که رهبری نیز تاکید کردند باید رعایت اصول بهداشتی جدی گرفته شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه شیوع بیماری به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشت فردی یک مسئله اجتماعی است و با سلامت جامعه ارتباط دارد تصریح کرد: بالاتر از اینکه یک مسئله اجتماعی باشد یک وظیفه شرعی است که باید مراقبت شود زیرا آثار و تبعات و هزینه های عدم رعایت اصول بهداشتی حتی به صورت فردی به جامعه باز می گردد.

در برخوردهای قانونی با بخش های متخلف، تبعیض و تعارف وجود نداشته باشد

وی با تصریح بر اینکه عملیاتی و اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی باید از سازمان منطقه آزاد کیش و ادارات تابعه شروع شده و هر بخش خود را متولی سلامت جامعه بداند تاکید کرد: با تمام دستگاه های اجرایی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند باید به صورت جدی و قاطعانه برخورد کرد و تعارف و تبعیض در این حوزه وجود نداشته باشد.

مظفری با تاکید بر پیش بینی شرایط بحرانی با توجه به میزان شیوع بیماری و تعداد بیمارانی که هر روز به کرونا مبتلا می شوند بیان کرد: باید همه موارد مانند تخت های بیمارستانی، تجهیزات، دارو و نیروی انسانی، اورژانس های دریایی و هوایی، نقاهتگاه و محل قرنطینه و همه موارد ایمنی مانند مرحله اول پیش بینی شود که در صورت شیوع بالای بیماری دچار بحران نشویم.

کمک به همشهریان نه تنها زحمت نیست بلکه افتخار است

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت ها باید به کار گرفته شده و همه بخش ها پای کار بیایند تاکید کرد: قرنطینه افراد مبتلا و بهبود یافتگان از بیماری تا پایان دوره نقاهت مسئله مهمی است که باید هر یک از ما به این حوزه ورود کرده و حمایت از یک خانواده را تا بهبودی کامل بپذیریم و نیازهای آن ها را در شرایط قرنطینه تامین کنیم تا مجبور به خروج از منزل نباشند تا نشان دهیم یک مسئولیت مشترک در این بخش داریم و این مورد نیز در کشور به صورت یک الگو درآید زیرا کمک به همشهریان نه تنها زحمت نیست بلکه افتخار است.

حیات جزیره بسته به فعالیت های اقتصادی است

رئیس ستاد مقابله با کرونای کیش با بیان اینکه مکلف هستیم که آسیب های اقتصادی را در جزیره کیش به حداقل برسانیم تاکید کرد: نباید فکر تعطیلی باشیم، باید یاد بگیریم که با آن مدارا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حیات جزیره بسته به فعالیت های اقتصادی است ادامه داد: بستن و تعطیل کردن کار سختی نیست اما حفظ جزیره کار سختی است؛ آثار اقتصادی و فرهنگی تعطیلی به حدی است که در تصور نمی گنجد. راه اصلی مبارزه با ویروس رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از دانش روز و فرهنگ سازی در این حوزه است.

وی در رابطه با تفویض اختیار به استان ها و تصمیم گیری های استانی نیز تصریح کرد: جزیره کیش با دیگر شهرهای کشور تفاوت ماهوی دارد و حیات جزیره کیش بسته به فعالیت های اقتصادی است به همین دلیل نمی توان برای کیش همانند دیگر شهرستان های استان تصمیم گیری کرد و باید شورای سلامت کیش با سنجش شرایط و نیازهای جزیره اقدام به تصمیم گیری کنند که این مسئله در دوره اول شیوع بیماری انجام و به صورت یک الگو در کشور دیده شد.

الزام شرکت های هواپیمایی به رعایت پروتکل های بهداشتی

مظفری دیگر تفاوت جزیره کیش با دیگر شهرهای کشور را اهمیت حضور گردشگران برای ادامه حیات و چرخش چرخه اقتصادی کیش عنوان کرد و افزود: شرکت های هواپیمایی که به مقصد کیش پرواز دارند باید از مبدأ مورد نظارت قرار بگیرند و ملزم به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شوند.

وی با تاکید بر برخورد قاطعانه با شرکت های هواپیمایی که به رعایت قوانین بهداشتی بی توجهی نشان می دهند تصریح کرد: باید با آن ها به شدت برخورد شده و در صورتی که به تذکرات توجه نکنند اجازه ورود به کیش به آن ها داده نشود و حتی در صورت تکرار می توان موارد را رسانه ای کرد.

۳۷۴ مبتلا از ابتدا تاکنون در کیش

در بخش دیگری از این نشست محمدرضا رضانیا به ارائه گزارشی از شرایط شیوع بیماری کرونا از بیماری ۳۴۷ مورد ابتلاء از ابتدا در جزیره کیش خبرداد و افزود: هم اکنون ۲۲ بیمار در بیمارستان کیش بستری بود و ۱۴ نفر نیز در نقاهتگاه حضور دارند و ۵ نفر نیز تا به حال از این بیماری فوت شده اند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در دوره دوم سرعت بیشتری یافته است افزود: با توجه به جهش صورت گرفته در ویروس و افزایش شدت تهاجمی آن، بیماران با سرعت بیشتری مبتلا می شوند و تعداد افرادی که بدون علامت بوده و با شدت بیشتری دچار بیماری می شوند افزایش یافته است.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به کمبود کیت های آزمایش برای انجام آزمایش های رایگان ادامه داد:  از بیمارانی که با حال بد به بیمارستان مراجعه می کنند، بیماران مشکوک که تست برای آن ها توسط پزشک بیمارستان یا مرکز توسعه سلامت تجویز می شود و اطرافیان بیماران و کادر درمان در صورت وجودعلامت و تشخیص پزشک می توانند از خدمات رایگان تست استفاده کنند.

پیگیری افراد مثبت و اطرافیان آن ها

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز در این خصوص با اشاره به اهمیت پیش بینی نیازهای درمانی و خدماتی افزود: نگرانی ما پیگیری بیمارانی است که مثبت می شوند و اگر پیگیری صورت نگیرد می توانند تعداد بسیاری را مبتلا کنند. درضمن خانواده های افراد مثبت نیز باید در قرنطینه قرار بگیرند.

مصطفی خانزادی، جانشین ستاد کرونای کیش نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد کرونا و کمیته زیر مجموعه این ستاد افزود: تنها مرجع سیاستگذاری در خصوص بیماری شورای سلامت است و در ستاد و کمیته زیر مجموعه تنها مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیشنهادات ارائه و در نهایت در شورای سلامت مطرح ومصوبات بیان می شود

وی با اشاره به همکاری های خوب بخش های اقتصادی، گردشگری، پذیرایی و دیگر نهادها، اصناف، سازمان ها و مردم در مبارزه با کرونا افزود: در مرحله اول کنترل به خوبی صورت گرفت که حاصل همکاری همه بخش های بود و امروز نیز نیاز است تا همکاری ها ادامه یابد.

خانزادی تاکید کرد: امروز برخی از بخش های اجرایی که خود باید متولی این حوزه و پیشقدم باشند در اجرای پروتکل های بهداشتی کوتاهی می کنند و امکانات حداقلی را هم تهیه نمی کنند.

شرکت های هواپیمایی به گفته جانشین ستاد کرونا از بخش هایی هستند که کمتر اصول و قوانین را رعایت می کنند.

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ارائه بسته های حاوی ماسک و محلول های ضدعفونی کننده از مواردی است که خانزادی به آن ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کسانی که به ویروس آلوده شده بودند از شهروندانی بودند که به شهرهای همجوار سفر کرده و بازگشته بودند و یا مسافرانی که از این شهرها آمده بودند خاطر نشان کرد: جلوگیری از ورود خودرو از سرزمین اصلی یکی از مواردی است که در کنترل بیماری موثر است و باید در خصوص این رویه از مدیر بندر به خوبی حمایت شود.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.