روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 19188
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 15 تیر 1400 - 16:35 | | ارسال توسط :
رییس مرکز توسعه سلامت جزیره :

افزایش بستری های جزیره کیش زنگ هشدار همه گیری سریع کرونا است

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: افزایش غیر منتظره بسترها و بیماران شناسایی شده کرونا زنگ هشدار همه گیری سریع این ویروس در موج پنجم را به صدا در آورده است.
افزایش بستری های جزیره کیش زنگ هشدار همه گیری سریع کرونا است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیوع پیک جدید بیماری کرونا در کشور و خصوصا در استان های جنوبی با قدرت سرایت بسیار زیاد آغاز شده است و جزیره کیش نیز هم اکنون تحت تاثیر این پیک قرار دارد .

وی اضافه کرد: قدرت زیاد سرایت این پیک جدید بسیار بیشتر و عوارض ناشی از آن برای مبتلایان نیز نسبت به پیک های قبلی بیشتر است به نحوی که میزان موارد بستری نیز افزایش چشمگیری در روزهای اخیر داشته است.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: اکنون علائم اولیه ابتلا در حال حاضر علائمی شبیه به سرماخوردگی شامل آبریزش بینی ،گلو درد ،سرفه و تب و بی حالی بوده و لازم است در صورت بروز این علائم حتما نسبت به رعایت قرنطینه و جداسازی فرد علامت دار از سایرین اقدام و با پزشک خود مشورت شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود افراد جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج از منزل حتما رعایت قانون شفا (شستشوی مکرر دست ها ،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ) را جدی بگیرند.

رضانیا با بیان اینکه کماکان از حضور در اماکن پر تراکم از نظر جمعیت جدا پرهیز کنید افزود: باید توجه داش سن ابتلاء خاصی را نمیتوان در معرض خطر بیشتر ابتلاء مد نظر قرار داد لذا تمامی گرو های سنی حتی کودکان در معرض خطر هستند به طوریکه در  این پیک کودکان ،افراد مسن و زنان باردار نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

وی گفت: با توجه واکنش های نوع جدید ویروس کرونا که به دلتا (هندی) موسوم است رعایت قانون شفا در حتی در فضای آزاد، خودداری از  مسافرت های غیر ضروری، عدم شرکت در مهمانی ها و دورهمی ها، عدم حضور در رستوران ها و کافی شاپ ها مهمترین توصیه های بهداشتی است.

سخنگوی شورای سلامت میش با بیان اینکه افرادی که واکسن هم دریافت کرده اند میتوانند ناقل بیماری شوند و یا مشکل خفیف بیماری را داشته باشند افزود: تزریق واکسن تنها از بروز علائم شدید و ابتلاء به اشکال شدید بیماری پیشگیری می کند و باعث کاهش میزان بستری و مرگ و میر می شود.

وی یادآور شد: صاحبان صنوف،صنایع و پروژه ها مکلف به رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار خود و توسط پرسنل تحت امر هستند و تدابیر لازم برای عدم سرویس دهی به مراجعینی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید مورد توجه قرار بگیرد.

رضانیا یادآور شد: همچنین روسای محترم ادارات و نهادها، سازمان ها و شرکت ها باید اهتمام جدی نسبت به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار توسط نیروهای تحت امر خود و مراجعین مجموعه را داشته باشند.

طی ۲ هفته گذشته بیماران بستری بخش کرونا در این جزیره ۲ و شناسایی قطعی افراد مبتلا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۴ تیر در این جزیره حدود پنج هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۲۰ نفرآنان در روز گذشته تایید شد،

اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۲ تن آنان در وضعیت وخیم قرار گرفته اند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.