روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3024
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 01 تیر 1399 - 9:36 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

افزایش تاب آوری جزیره با انجام اقدامات پیشگیرانه و موثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و تامین تجهیزات مورد نیاز از ابتدای شیوع کرونا تاب آوری جزیره کیش را افزایش دادیم.
افزایش تاب آوری جزیره با انجام اقدامات پیشگیرانه و موثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و تامین تجهیزات مورد نیاز از ابتدای شیوع کرونا تاب آوری جزیره کیش را افزایش دادیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری با بیان این مطلب اظهار کرد: مالکیت و مدیریت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره با منطقه آزاد کیش بوده و در اختیار وزارت بهداشت یا تامین اجتماعی نیست.

افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در کیش

وی افزود: این بیمارستان ۶۴ تخته بوده و با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع بیماری کرونا تعداد تخت‌های آن به ۲۰۰ عدد افزایش داده شد.

مظفری ادامه داد: بیمارستان خصوصی دیگری در کیش وجود دارد که مجهز بوده اما تعطیل است و طبق قراردادهای منعقد شده به عنوان پشتیبان و در زمان نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه چند هتل و مجموعه نیز به عنوان نقاهتگاه پیش‌بینی شده است تشریح کرد: یکی از دلایلی که ما به شدت از ورود گردشگران به جزیره کیش در ابتدای شیوع کرونا جلوگیری کردیم تاب‌آوری محدود جزیره در بحث درمان بود که می توانست بروز یک فاجعه را رقم بزند. اما با تجهیز آمبولانس هوایی و آماده سازی شناورها، بدترین حالات و اتفاقات احتمالی در این زمینه را پیش‌بینی کردیم که خوشبختانه نیاز به هیچیک از این موارد پیش نیامد و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

مظفری افزود: در بحث گردشگری سلامت باید به این نکته اشاره کرد که پیش از شیوع بیماری کرونا، گردشگران بسیاری از کشورهای اطراف مانند عمان و عراق برای درمان به کیش مراجعه کردند، همچنین در این خصوص مذاکراتی با وزیر بهداشت افغانستان نیز داشتیم و بخشی از بیمارستان نیز در اختیار دانشگاه قرار گرفته بود.

مظفری در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه دو مرکز مجهز پزشکی و تخصصی در حوزه چشم پزشکی و دندانپزشکی ساخته و مجهز شده است که از بروزترین و مجهزترین سیستم‌های کشور و آماده بهره‌برداری است و به زودی افتتاح خواهد شد و مذاکراتی نیز با بعضی مجموعه‌های پزشکی انجام داده‌ایم که ایده‌های خوبی نیز ارائه کرده‌اند. همچنین از یکی از مراکز بروز تهران بازدیدی داشتیم که قرار مشترکی گذاشته شد تا در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی بیمارستانی که مدت های طولانی است به صورت نیمه کاره باقی مانده تاکید کرد: این بیمارستان ۲۰ سال پیش طراحی  و نیمه کاره رها شده البته متقاضیانی در این خصوص داشته‌ایم و مذاکراتی در جهت فعال کردن این واحد صورت گرفته است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در جزیره کیش به دلیل نیاز جمعیت بومی و کیشوندان به ارائه خدمات امکاناتی را فراهم آورده‌ایم تا تمام هزینه‌های درمانی مراجعه کنندگان در قالب بیمه پرداخت شود افزود: در سال جاری بیمه تکمیلی برای کیشوندان نیز داریم که در صورت سفر به هر نقطه از کشور بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند.

رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال ازگردشگران

وی با اشاره به بازگشایی سفرها به مقصد جزیره کیش عنوان کرد: از اواخر اردیبهشت پروازها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به جزیره کیش آغاز شد و همچنین از لحظه ورود مسافران به جزیره کیش و در هتل‌ها و بازارها تمامی نکات و اصول بهداشتی رعایت شده است.

وی افزود: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمارستان کیش و همچنین خریداری دستگاه تست کرونا و استقرار آن در بیمارستان ظرف مدت ۴ ساعت پاسخ تست افراد داده شده و در صورت مشاهده افراد مبتلا تمام موارد لازم به جهت بستری یا قرنطینه این بیماران انجام خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: خوشبختانه در مقایسه با زمان مشابه سال قبل تردد بسیار خوبی را به جزیره کیش داشته‌ایم و طبق فرمایشات رئیس جمهور در خصوص متوقف نشدن فعالیت‌های اقتصادی، علاقمندیم که این فعالیت‌ها در کیش به خوبی انجام شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جنوب کشور که در وضعیت خاصی به سر می‌برد و با سختگیری‌هایی که در این خصوص لازم است صورت پذیرد، با رعایت ملاحظات جدی این فعالیت‌ها به خوبی در حال انجام است .

از دیگر نکاتی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره داشت بحث تبلیغات در خصوص جزیره کیش بود. مظفری گفت: آمار نشان می‌دهد که هم ما به عنوان مدیران منطقه آزاد کیش و هم هموطنان عزیز باید تلاش کنیم تا داشته‌های خود را به خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: در سفرهایی که سفیران کشورهای خارجی به جزیره کیش داشته‌اند، سفیر اتریش اخیراً در صفحه شخصی خود مطلب جالبی تحت این عنوان که « جزیره کیش مکان استثنایی است بیایید و آنرا ببینید» قرار داده بود و این نمایانگر این است که شخصی با تجربیات سفر فراوان به سایر نقاط دنیا، آرامش و امکانات موجود در کیش را به خوبی متوجه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: هریک از ما به عنوان یک فرد ایرانی خوب است تا این داشته‌ها را به دیگران نیز معرفی کنیم و ما به عنوان مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد وظیفه داریم تا کمبودها و نواقص را بررسی و برطرف کنیم و برنامه‌ها را به خوبی تبیین و تعریف کنیم.

معرفی کیش در سطوح بین المللی

مظفری در خصوص معرفی جزیره کیش در سطح بین المللی نیز تشریح کرد: زمانی که به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده‌ایم و بنا داریم که این مقصد گردشگری را معرفی و ارتقاء ببخشیم طبیعی است که باید تبلیغات دقیق و درستی در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: ابزارهایی که در این بخش نیاز داریم بخشی داخلی است که از جمله آن‌ها می‌توان به شبکه جام جم اشاره کرد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز داریم، و از طریق این شبکه که برد بسیار خوبی داشته  خود را به جامعه هدف می‌توان معرفی کرد. نکته دوم اینکه خوشبختانه مشاور طرح جامع ما، مشاور بین المللی است و با مشاور داخلی هماهنگ شده و کارها را انجام داده‌اند و این خود زمینه‌ای را فراهم ساخته تا ما از این امکان نیز بهره ببریم.

وی افزود: از موضوعات قابل توجهی که در سال قبل به آن پرداختیم، بحث اکو و اجلاس اکو بود که می‌توان از برنامه‌هایی که در این خصوص صورت گرفته به برگزاری مسابقات لیگ فوتبال کشورهای اکو در جزیره کیش اشاره کرد که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، در حالیکه این رویداد می‌توانست بازتاب گسترده‌ای داشته باشد.

مظفری در خصوص تفاهم های صورت گرفته با دبیرکل اکو نیز عنوان کرد: یکی از تفاهماتی که با دبیرکل اکو داشتیم، نامگذاری پارکی به عنوان « پارک اکو» همچنین ارائه امکاناتی به کشورهای عضو اکو تا فرهنگ کشور خود را به لحاظ معماری، غذاهای محلی و … را معرفی کنند که زمینه آن فراهم و تفاهم آن با دبیرکل اکو امضاء شد.

وی افزود: در جایی مانند ایران که جذابیت‌های گردشگری بسیاری دارد و نقطه‌ای مثل کیش که می‌تواند تردد راحت‌تری برای گردشگران خارجی داشته باشد نیاز به تبلیغات ویژه‌ای داریم.

میزبانی ازتیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه در راستای مشارکت در برگزاری جام جهانی قطر مجموعه ورزشی این جزیره آماده شده است افزود: در خصوص معرفی جزیره کیش در حوزه ورزش به عنوان یک مقصد مهم گردشگری در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باید به این نکته اشاره کرد که در این بخش با تمام ارکان مرتبطی که درکشور حضور دارند نشست‌های بسیاری برگزار شد. جلسات خوبی با وزیر محترم ورزش و جوانان، آقای صالحی امیری و فدراسیون فوتبال داشتیم و اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم ظرفیت خوبی در جزیره کیش برای برگزاری مسابقات بین المللی داریم اما این ظرفیت‌ها کافی نیست.

وی تاکید کرد: برای تمرین تیم‌ها آمادگی لازم را از یک سال قبل فراهم و مجموعه امکانات خود را به روز کرده ایم و حتی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر کشور نیز اعلام آمادگی کردیم. چمن و سکوی ورزشگاه نیز با همکاری بخش خصوصی آماده سازی شد همچنین کمپ ورزشی استاندارد با سه میدان تمرین آماده بهره برداری شده است.

مظفری اظهار داشت: رویکردی که در بحث جام جهانی قطر ۲۰۲۲ داشتیم و باید به آن اشاره کرد حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بود و افرادی که در این حوزه ورود کرده‌اند هم ورزشی و هم سرمایه‌گذار و با بحث ورزش مانند فوتبال آشنا هستند؛ در بحث گردشگری تعدادی از هتلداران نیز در این حوزه فعالیت دارند و پیش بینی ما این است که بخشی از کار را برای تمرین تیم‌های فوتبال قرار دهیم و از آنجا که اقلیم ما با کشور قطر شبیه است تیم های حاضر در مسابقات می توانند از یک سال قبل از جام جهانی به جزیره کیش آمده و از امکانات لازم استفاده کنند و نکته دوم اینکه با توجه به فاصله زمانی سه روزه بین مسابقات پیش بینی شده که شرکت هواپیمایی کیش ایر بتواند طرفداران تیم‌ها را به جزیره کیش آورده و حتی تورهای ترکیبی راه اندازی شود تا گردشگران ورزشی به داخل کشور نیز سفر داشته باشند و ویزای ۱۵ روزه نیز برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وی در خصوص سایت لاک‌پشت‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش نیز عنوان کرد: سایت لاک‌پشت‌ها سایت خوبی بوده و سازمان منطقه آزاد کیش نیز تلاش خود را در جهت حفاظت از این سایت انجام داده است تا آسیبی به آن وارد نشود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص معافیت های مالیاتی در جزیره کیش اظهار کرد: منطقه آزاد کیش ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارد و اگر کسی در جزیره کیش فعالیت اقتصادی را انجام دهد در ۲۰سال اول معافیت مالیاتی دارد البته مشروط بر این که مجوز فعالیت اقتصادی را دریافت کرده باشد. که این مجوز از سال جاری سه سال یکبار تمدید خواهد شد. کسانی که فعالیت ۲۰ساله آن‌ها پایان یافته از سال بیست و یکم باید مالیات خود را پرداخت کنند و به این صورت است که اگر مطابق چارچوب و ضوابط مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تکمیل و ارائه دهند امتیازاتی را قائل خواهند شد.

اهمیت توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در کیش

وی در خصوص فعالیت های حوزه هنری در کیش گفت: معاون گردشگری سازمان سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و در کشور مسئولیت ملی در این بخش داشته‌اند و امیدواریم که به این حوزه توجه بیشتری شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توضیح داد: در انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ بحث چهره‌های ماندگار کشور را داشتیم که کمتر به آن‌ها توجه کرده بودیم بنابراین دبیرخانه‌ای با این عنوان راه اندازی و مکانی به این موضوع اختصاص داده شد تا این چهره‌های ماندگار به آن‌جا تردد داشته و نشست‌های تخصصی خوبی را نیز برگزار کنند و ورود شخصیت‌های ملی و بین‌المللی به این مجموعه می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

مظفری در خصوص بخش سرمایه‌گذاری در جزیره کیش افزود: خوشبختانه شرایط ما در حوزه سرمایه‌گذاری در جزیره کیش بسیار خوب است و اتفاقات خوبی در کیش در حوزه‌های مختلف در حال رقم خوردن است. به عنوان نمونه در حال حاضر ۵۳ هتل فعال در جزیره کیش داریم، حدود ۵۰ هتل نیز در دست ساخت داریم. در ساخت مکان‌ها و فضاهای مناسب در حوزه گردشگری با توجه به تکنولوژی‌های به روز و توقعات مردم زیرساخت‌های خوبی در حال فراهم شدن است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت شهربازی در جزیره کیش که یکی از بهترین‌ها در منطقه است اشاره کرد که پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. مشاور کار بسیار دقیقی را انجام داده و سرمایه‌گذار نیز سرمایه‌گذار توانمندی است و تمام امکانات در این خصوص پیش بینی شده است.

مظفری همچنین در خصوص هتل‌ها عنوان کرد: نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد این است که ۲۵ هتل از هتل‌های کیش پنج ستاره است و هتل‌هایی که در حال حاضر در دست احداث هستند کیفیت و درجه خوبی دارند.

سی هزار میلیارد پروژه در حال احداث در جزیره کیش

وی افزود: در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز قریب به سی‌هزار میلیارد تومان پروژه در حال انجام داریم که اگر بخواهیم آن را مقایسه کنیم بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور است.

وی ادامه داد: از رویکردهایی که در سال گذشته داشتیم فعال کردن پروژه‌های نیمه فعال در جزیره کیش بود که تعدادی متعلق به بخش خصوصی بود و بخش زیادی از این پروژه‌ها یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله را به دلیل مشکلات مختلف متوقف بودند و در حال حاضر قریب به اتفاق این پروژه‌ها در حال کار هستند. از دیگر اقدامات ارائه شده تحویل پایان کار به پروژه‌‌هایی بود که بنا به دلایل مختلف موفق به اخذ آن نشده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار مرکز تجاری کیش اشاره کرد که ۱۷ سال قبل افتتاح شده بود اما مالکین آن سند نداشتند که برای آن‌ها پایان کار صادر و منجر به صدور سند شد و این باعث رونق سرمایه‌گذاری در جزیره کیش و رخ دادن اتفاقات خوبی در این جهت خواهد شد.

وی همچنین در خصوص مباحث صنعتی در جزیره کیش گفت:  تعداد ۳۲۰ واحد فعال صنعتی در جزیره کیش وجود دارد که بسیاری از آن‌ها صادرکنندگان بسیار خوبی هستند. از جمله، شرکت های دانش بنیان که خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز به شرکت‌های داخلی و خارجی می‌دهند که این تکنولوژی فقط در اختیار ۴ کشور سوئد، نروژ، آمریکا و ایران است.

کیش الگویی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که کیش سال‌ها به عنوان الگویی برای شهر هوشمند مطرح بوده است تصریح کرد: در اتفاقات اخیر از بسیاری از نقاط کشور جلوتر بودیم و طبق بررسی‌هایی که داشتیم اولین بحث ما زیرساخت‌های اصلی برای این موضوع بود. نکته مهم این است که فیبر نوری که از سرزمین اصلی به جزیره کیش وارد شده به دلیل دفن نشدن آن در بسیاری از مواقع دچار قطعی اینترنت در جزیره کیش می شود.

وی افزود: در یک اقدام سریع و موفقیت آمیز موفق شدیم فیبر نوری را از ۵ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در کیش افزایش دهیم و با این اقدام که مورد توجه وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات کشور قرار گرفت می‌توان این منطقه را به عنوان پایلوت عملیاتی برای انجام اقدامات مهم در کشور معرفی کرد.

تعریف ستاد اقتصادی پسا کرونا برای مقابله با بیماری کرونا

مظفری در خصوص شیوع بیماری کرونا افزود: علاوه بر بحث‌های مدیریت کرونا اعتقاد ما بر این اصل بود که باید این بیماری در کیش خاتمه یابد و شرایطی مهیا شود که همه امور به روال عادی خود باز گردد. به همین دلیل قبل از آن‌که این بحث در کشور به صورت جدی پیگیری شود ما در جزیره کیش تمام تلاش خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفتیم و ستاد اقتصادی پسا کرونا را تعریف کردیم و اعتقاد ما بر این بود که مسئول این ۴ کارگروه‌ باید از بخش خصوصی باشد و با حضور این مسئولان جلساتی برگزار شد و با امکاناتی که در سطح ملی بود ارتباط برقرار کردیم که می‌توان به حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی، مدیران بانک‌ها  اشاره کرد و زمینه های آمادگی در شکل‌های مختلف را فراهم کرده بودیم که بتوانیم از نظر اقتصادی به منطقه کمک کنیم از این رو منابعی را از طریق بانک‌ها تامین کردیم که کمک بسیار خوبی برای مجموعه به حساب آمد.

وی افزود: از اواخر سال ۹۷ تقویت بنیه اقتصادی جزیره کیش را برای سال جدید هدفگذاری کردیم و اعتقاد ما بر این بود که سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان سازمانی که بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و به تعبیری خودگران است، اگر توانمند و قوی باشد می‌تواند وظیفه و نقش خود را به خوبی ایفا کند و از طرفی اصرار ما بر این بود که سرمایه گذارانی که در کیش هستند باید از یک مجموعه توانمند باشند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تشکیل شورای اداری مالی در جزیره کیش و دعوت از صاحب نظران این حوزه از پایتخت گفت: هر چهارشنبه بدون استثنا در سال ۹۸ جلساتی را با محوریت کنترل هزینه و مدیریت بودجه در کیش برگزار کردیم و خوشبختانه تمام پروژه‌های زیرساختی کیش مانند ترمینال فرودگاه، بندرگاه و مجموعه‌های حوزه شهری مانند تصفیه خانه‌های فاضلاب و بحث زباله سوز برای دوره ۲۵ ساله طراحی و در دست اجرا قرار گرفت.

جزیره هندورابی یک ظرفیت استثنایی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص جزایر ی که با کیش در ارتباط هستند عنوان کرد: سه جزیره هندورابی، فارو بزرگ و فارو کوچک در نزدیکی جزیره کیش قرار گرفته‌اند که بزرگترین آن‌ها جزیره هندورابی با ۲۵ کیلومتر مساحت و ۹۹ نفر ساکن بومی بوده و ظرفیت استثنایی در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: جزیره هندورابی همان ویژه‌گی‌هایی کیش دارد و شاید به طریق اولی دارا باشد. این جزیره بکر دارای ساحل بسیار زیبا بوده و جزیره‌ای آرام است که خوشبختانه در دوره قبل دو زیرساخت اصلی جزیره یعنی بندر و فرودگاه در آن کار شده است و تنها منطقه‌ای است که قبل هرگونه اقدامی طرح جامع آن توسط مصوبه شورای عالی شهرسازی ارائه شده و مشاور داخلی و خارجی به صورت مشترک این اقدامات را انجام داده‌اند و ما به دلیل اینکه در این طرح خللی ایجاد نشود در این مورد ورود نکردیم.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.