روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 24316
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 14 آذر 1400 - 9:28 | | ارسال توسط :

اقتصاد چرخشی در حوزه پسماند و بازیافت کیش

نشست هم اندیشی فعالان و علاقمندان حوزه پسماند با هدف تحقق اقتصاد چرخشی در حوزه پسماند و بازیافت برگزار شد.
اقتصاد چرخشی در حوزه پسماند و بازیافت کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین نشست هم اندیشی با فعالان و علاقمندان حوزه پسماند کیش گفت: سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص جذب سرمایه گذاران توانمند و دارای ایده‌های نو برای تحقق بازیافت واقعی و اقتصاد چرخشی در کیش تاکید دارد.

مریم محمدی، گفت: کارگروه مدیریت پسماند در چار چوب قوانین و اختیارات محوله با احصاء مشکلات پیش رو نسبت به تسریع حل آن‌ها اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای مرتفع کردن مشکلات در این حوزه مناسب‌ترین راه کار ارائه شده از سوی اداره محیط زیست خارج کردن زباله از جزیره است، افزود: با قوانین سخت گیرانه نظارتی و تشویقی می‌توان تفکیک از مبدا به حداکثر ممکن برسد تا مرغوبیت کمپوست افزایش یابد.

محمدی گفت: اجرای این کار به شکل ایده آل سبب کاهش ۲۰ درصدی زباله می‌شود و می‌توان با انجام فرایند پرس و خارج کردن از جزیره؛ مشکل پسماند کیش را حل کرد.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با زباله سوزی که از نظر آلودگی هوا مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به مشکلات زباله سوز‌ها و پتانسیل الایندگی آنها، هزینه گزاف خرید و نگهداری و همچنین لزوم استقرار آن‌ها در خارج از حریم شهر‌ها است از این رو استفاده از زباله سوز در جزیره مستلزم مطالعات فنی، اقتصادی و زیست محیطی و تایید آن در حوزه‌های ذیربط است.

محمدی خاطر نشان کرد: جزیره کیش به خاطر پاکیزیگی آب و هوا یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آید که مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به جزیره سفر می‌کنند.

رئیس اداره مرکز نوآوری کیش برنامه راهبردی این مرکز را استقرار شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان عنوان کرد.

پرویز عطائی گفت: برخی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری کیش به صورت مستقیم می‌توانند به این حوزه معرفی شوند.

نشست هم اندیشی فعالان و علاقمندان حوزه پسماند با محوریت “مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، تفکیک از مبدا، بازیافت باطری و چوب اره، ارسال کارتن‌های بازیافتی به سرزمین اصلی، شوتینگ زباله در ساختمان‌های مسکونی، پسماند‌های الکترونیکی، تفکیکان پلت فرم، تبدیل پسماند به انرژی، تولید سرکه چوب از گیاهان بازیافتی” در سالن اجتماعات مرکز آموزش این سازمان برگزار شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.