روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 23276
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 16:50 | | ارسال توسط :

امام جمعه: اقدامات فرهنگی و مذهبی در کیش با نظم مناسبی اجرا می شود

امام جمعه کیش گفت: اقدامات فرهنگی و مذهبی در این جزیره طبق پروتکل های بهداشتی و با نظم مناسبی در حال اجرا است.
امام جمعه: اقدامات فرهنگی و مذهبی در کیش با نظم مناسبی اجرا می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز  چهارشنبه در نشست مشترک جامعه روحانیت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اهتمام ویژه مدیران این سازمان در برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در کیش قدردانی کرد و اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و مذهبی با نظم خاصی در جزیره برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ضررهای ناشی از شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی را در جامعه ایجاد کرده است اما در این دوران فعالیت های فرهنگی و مذهبی با اولویت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با بیان اینکه جامعه روحانیت کیش ارتباط بسیار خوبی با مردم برقرار کردند افزود: باید ظرفیت های فرهنگی و دینی این منطقه در سطح گسترده به اطلاع مردم برسد.

جعفر آهنگران گفت: این سازمان در نظر دارد با همکاری متولیان امر، موزه قرآنی را در مسجد جامع ماشه به عنوان یکی از آثار تاریخی جزیره کیش راه اندازی کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که باید مناطق آزاد و جزایر باید مسکونی شود، افزود: با یک کار مطالعاتی این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش هم نقش حمایتی سازمان برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و دینی این منطقه را تاثیر گذار اعلام کرد اظهار داشت: برگزاری کاروان خودرویی در ۲۲ بهمن یکی از اقدامات مهم در حوزه فرهنگی بود که مورد استقبال تمام ساکنان و گردشگران کیش قرار گرفت.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز بر لزوم اهمیت قدرت بازنمایی، بازتاب و روایت مذهبی جزیره اشاره کرد و گفت: مسافران و گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور به جزیره کیش سفر می کنند این مهم ابلاغ رفتاری برای آنان خواهد داشت.

وی با بیان این که این مهم یک قید های برای حضور در کیش ایجاد می کند، اظهار داشت: واقعیت مذهبی جزیره و رونق در بخش های بومی، قدیمی و جدید، مساجد، مناسک، اعیاد و مناسبت ها در محافل مذهبی با ارائه گزارش، تصورها نسبت به کیش مثبت خواهد شد.  

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.