روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46178
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 آبان 1402 - 15:26 | | ارسال توسط :

امیرعبداللهیان: مرحوم «باوند» از مدافعان جدی حقوق ایران در مجامع بین‌المللی بود

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی درگذشت دکتر داوود هرمیداس باوند را تسلیت گفت.
امیرعبداللهیان: مرحوم «باوند» از مدافعان جدی حقوق ایران در مجامع بین‌المللی بود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،متن پیام حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که توسط مهدی ذاکریان، استاد دانشگاه در مراسم ترحیم داوود هرمیداس باوند که عصر روز یکشنبه در باشگاه آجودانیه برگزار شد قرائت شد، به شرح زیر است:

«تنها خداست که می‌ماند،

خانواده محترم شادروان استاد دکتر داود هرمیداس باوند،

خبر درگذشت جناب دکتر باوند موجب تاسف و تالم اینجانب، مدیران و همکاران ایشان در وزارت امورخارجه گردید. آن روان شاد از صفات اخلاقی بارز و سجایای انسانی و علمی درخشانی برخوردار بودند که برای همیشه در یاد و خاطره همکاران و تربیت شدگان آن استاد دیپلمات و فرزانه باقی خواهد ماند. آن بزرگ مرد که میهن دوستی‌اش زبانزد عام و خاص بود در طول حیات پر برکت خود از مدافعان جدی حقوق ایران عزیز و حاکمیت این سرزمین در مجامع بین‌المللی و انجمن‌های دانشگاهی بوده است.

این مساعی ارجمند همواره در خاطره تاریخ و مردان این آب و خاک جاودانه مانده و مایه فخر و مباهات خانواده آن روان شاد خواهد بود.

از درگاه خداوند متعال برای آن روان شاد رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می دارم. 

داوود هرمیداس باوند، از اساتید برجسته و شناخته شده کشور در رشته روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل ۲۱ آبان در سن ۸۹ سالگی درگذشت. 

هرمیداس باوند از سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه ایران درآمد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعالیت کرده و یک سال ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشت. وی دکترای روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه آمریکن در واشنگتن دی سی در سال ۱۹۶۳ دریافت کرده و در دانشگاه‌های رودآیلند، تهران، امام صادق (ع) و آزاد تدریس کرده است.

کنوانسیون سوم حقوق دریاها با موضوع «دریاهای بسته و نیمه بسته» از سوی دکتر باوند در کمیسیون حقوقی مجمع عمومی سال ۱۹۷۶ مطرح شد و به تصویب رسید.

وی هم‌چنین از اعضای هیات موسس انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد بود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.