روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 9618
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 19 آبان 1399 - 7:15 | | ارسال توسط :
پیشنهاد یک کیشوند؛

انتخاب پوستر « روز کیش » را به عنوان پروفایل در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان

یک کیشوند با اشاره به اهمیت گرامی داشت « روز کیش » پیشنهاد کرد تا علاقمندان به جزیره مرجانی کیش پروفایل های خود را در این روز به پوستر « روز کیش» تغییر دهند.
انتخاب پوستر « روز کیش » را به عنوان پروفایل در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان

یک کیشوند با اشاره به اهمیت گرامی داشت « روز کیش » پیشنهاد کرد تا علاقمندان به جزیره مرجانی کیش پروفایل های خود را در این روز به پوستر « روز کیش» تغییر دهند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، این روزها در جزیره کیش شاهد شور و شوقی در میان مردم، اهالی رسانه و مسئولان برای برگزاری مراسم روز کیش با وجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا هستیم.

مسئولان تلاش می کنند تا در کنار رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در میان مردم، راهکاری برای برگزاری هر چه بهتر و جذاب تر این روز داشته باشند.

این روز برای اقشار مختلف فعال در جزیره کیش و کیشوندان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همه علاقمند هستند تا این روز را به بهترین شکل برگززار کنند.

بسیاری از کیشوندان در روزهای اخیر تلاش کرده اند تا در صفحه های شخصی خود در اینستاگرام، پوستر روز کیش و عکس هایی از جذابیت ها و زیبایی های کیش را به نمایش بگذارند.

دو سال پیش بود که مدیرعامل سابق جزیره کیش« محمد ابراهیم انصاری لاری» در یک نشست پیشنهاد کرد که یک روز، به نام کیش نامگذاری شود تا در این روز با اجرای برنامه های خاص و ویژه، علاوه بر معرفی جزیره کیش در کشور و منطقه، روزی خاطره انگیز در یاد و ذهن کیشوندان و گردشگران باقی بماند.

انصاری لاری علت انتخاب « ۲۰ آیان » این گونه تشریح کرده است«۲۰ را همیشه دوست داشته ایم، ۲۰ یک عدد دوست داشتنی و نشانه کامل ترین، موفق ترین و کامرواترین هاست. بیست ترکیب ۲ و صفر است، ۲ تذکر این معناست که فقط او که یگانه تنهای بی همتاست می تواند فرد بماند و هم اوست پروردگار جهانیان که همه را زوج آفرید، چه نباتات و چه حیوانات، چه انسان ها  و زوج بودن یعنی همبستگی، هماهنگی، مشارکت و همراهی. یعنی در این پهنه  گیتی هر کسی و هر چیزی یک نیمه ی گمشده دارد که اگر اورا پیدا کند به کمالمی رسد و  از این روست که امیدواریم روز کیش به یک روز طلایی برای کیش تبدیل شود»

انصاری لاری این روز را فرصتی برشمرد که همه بدانیم و مصمم شویم که هر اتفاقی در کیش روی میدهد باید مهر یگانگی جذابیت و فردانیت بر او بخورد تا هیچ چشمی اگر بر این پدیده و دستاورد بلغزد نتواند مفتون آن نشود و نتواند این پدیده را نادیده بگیرد

به گفته موسس روز کیش،  روز کیش یعنی اندیشه  زیبا، کار متفاوت و تلاش جمعی همه  مردمان خوب کیش و همه هموطنانی گردشگری که به جزیره کیش سفر می کنند تا این خاکپاره مرجانی را به  نقطه ی قوتی برای کشور تبدیل کنیم.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با توجه ویژه به این روز و تقدیر از نامگذاری یک روز به نام کیش توسط انصاری لاری، سال گذشته با پیشنهاد برگزاری « جشنواره نام آوران کیش» بر اهمیت و ارزش این روز بزرگ افزود.

حضور چهره های شاخص و ماندگار در روز کیش، یکی دیگر از رویدادهای مهم در روز کیش سال ۹۸ بود که به همت مسئولان در این روز صورت گرفت.

برگزاری جشن بزرگ میلاد مهربانی، شب شعر، جشنواره موسیقی سواحل جنوب، برنامه داستان ها و قصه های کیش،جشن ویژه بانوان، رونمایی از اتوبوس گردشگری، توزیع بلیط رایگان تاکسی و فستیوال غذا و صنایع دستی بخشی از برنامه های در روز کیش در سال گذشته بود.

اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، که جان بسیاری از هموطنان و دیگر مردم جهان را در معرض خطر قرار داده است مسئولان با احتیاط بیشتری اقدام به برنامه ریزی کرده و تلاش می کنند تا اولویت را بر سلامت کیشوندان و گردشگران قرار دهند.

ساکنان جزیره مرجانی نیز با توجه به علاقه ویژه ای که به جزیره کیش دارند در بازه زمانی شیوع کرونا سعی کرده اند تا بالاترین رعایت اصول بهداشتی را در برنامه کار و زندگی خود قرار داده و با مدیریت کامل در این حوزه بر مشکلات اقتصادی خود فائق آیند.

طی روزهای اخیر با انتشار پوستر روز کیش، بسیاری از کیشوندان و دوستداران جزیره با انتشار این پوستر علاقه خود به جزیره کیش را در فضاهای مجازی به تصویر کشیده اند و در این میان آقای رشیدیان یکی از کیشوندان جزیره کیش نیز پیشنهاد کرده است تا برای گرامی داشت این روز و ماندگاری آن در اذهان گردشگران همه علاقمندان و دوستداران جزیره روزهای ۱۹ و۲۰ آبان پروفایل خود با پوستر جزیره کیش تزئین کنند.

جزیره زیبای کیش، در سال های اخیر، ماه ها و هفته های سختی را پشت سرگذاشته است، چالش های اقتصادی و عدم توجه مدیران و مسئولان ارشد کشوری به قوانین مناطق ازاد و اجرایی ساختن آن، اعلام قوانین بی پایه و اساس و بخشنامه های بی رویه و سلیقه ای که هر روز جزیره کیش را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، از جمله مواردی است که فعالان اقتصادی، مردم و مسئولان جزیره مرجانی امیدوارند در آینده ای نزدیک از پیش پای گردشگری،  اقتصاد و تجارت در مناطق آزاد کشور به ویژه جزیره کیش برداشته شود تا کیش با دست یابی به جایگاه واقعی خود بتواند روزهای شیرین رونق و شکوفایی را تجربه کرده و پلی برای ارتباط میان کشور و جهان صنعت، تجارت، علم واقتصاد شود.

گفتنی است؛ پوستر « روز کیش» دارای ترکیب چهار المان گرافیکی « دریا، خورشید، عقاب، و لاک پشت» است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.