روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 42902
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 مرداد 1402 - 17:37 | | ارسال توسط :
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور/ ایجاد ۲۷ شهر ساحلی در حال تصویب است

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام و بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: صنعت هوانوردی صنعتی فناورانه و مردم پایه است که با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد شهروندان رصد می‌شود که افزایش ناوگان هوایی در برنامه وزارت راه و شهرسازی است.
انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور/ ایجاد ۲۷ شهر ساحلی در حال تصویب است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، آیین تجلیل و تکریم خدمتگزاران عملیات حج ۱۴۰۲ با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان این وزارتخانه در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برگزار شد.

بذرپاش در این مراسم گفت: صنعت هوانوردی یک صنعت فناورانه و مردم پایه توأمان است و با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد مردم رصد می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی عملیات حج، افزود: به تمامی محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها واقف هستیم و در صدد افزایش ناوگان هستیم و به یاری خداوند سال آینده عملیات حج را غنی‌تر رقم می‌زنیم و در این راستا عملیات اربعین پیش‌رو نیز تمرین آن است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز کار ما مداقه در صنعت عظیم هوانوردی است، چراکه شاید روزانه از این صنعت نقد شنیده شود و در تلاشیم به فضل خدا در راستای برداشتن موانع موجود حرکت کنیم.

بذرپاش با بیان این‌که ارتباط مردم با صنعت هوانوردی محسوس است، ادامه داد: اولین اشتباه در این صنعت، ‌آخرین اشتباه است و قضاوت درباره این بخش را همه آحاد مردم انجام می‌دهند.

همه مردم باید بتوانند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند

وی با اشاره به اینکه در صنعت هوانوردی ایمنی در رأس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می‌کنند، ادامه داد: باید همه مردم بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه‌ای آن را رصد می‌کنند و تحت تاثیر اخبار آن قرار می‌گیرند.

بذرپاش همچنین با اشاره به در حال تصویب بودن ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: نیازمندی این شهرها به فرودگاه را بررسی می‌کنیم.

وی آمار روزانه پروازهای سراسر کشور را اعلام کرد و افزود: روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌هاست، اضافه کرد: الان تقاضا ۴ الی۵ برابر برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است، از این رو باید همه زیرساخت‌ها را ارتقاء دهیم و به فضل خدا امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود.

وی با بیان اهمیت فرودگاه‌ها ادامه داد: نظم فرودگاهی اهمیت مضاعف دارد، چون در هر سفر ملاک قضاوت عوام در وهله اول فرودگاه آن کشور است.

بذرپاش لازمه ارتقای خدمات را نظارت مستمر دانست و تاکید کرد: علاوه بر تأمین امنیت پروازها در صنعت هوانوردی، روش دستیابی مردم به بلیت پروازها نیز مهم است و وقتی درباره صنعت حرف می‌زنیم همه ابعاد آن مهم است.

انجام ۷۶۰ پرواز برای حج امسال

«شمس الدین فرزادی پور» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: به‌زعم برخی عملیات حج امسال با ظرفیت‌های موجود، نشدنی بود، اما با دغدغه‌مندی و تلاش همه عوامل، این کار نشد شدنی شد و امروز خدا را شاکریم که به این مجموعه عنایت شد که در سایه تلاش و جهاد و زحمت امروز سرافراز از این ماموریت سنگین باشیم.

به گفته وی، ۷۶۰ پرواز رفت و برگشت از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد به طول انجامید که ۷۸ هزار و ۶۱۹ نفر از زائرین منتقل شدند که میانگین تأخیرات در ایران ۳۵ دقیقه و از عربستان ۶۸ دقیقه بود که تأخیرات با مدیریت و هماهنگی میان عوامل درگیر این کار با کمترین مشکل به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ویژگی‌های حاکم بر پروازهای امسال کار را مشکل کرد که اولین آن محدودیت ناوگان و افزایش سن آن بود، همچنین گرمای هوا و افزایش ایستگاه‌های پروازی و افزایش سن زائران از ویژگی‌های محدودکننده عملیات امسال بود.

فرزادی پور خاطرنشان کرد: حج امسال با عنایت الهی و با تلاش متخصصان ما در امنیت کامل برگزار شد و تعامل بین همه سازمان‌ها و ارگان‌های خارج از مجموعه ارزشمند بود، همچنین همراهی و همدلی مجموعه صنعت ستودنی است که به لطف خدا منجر به این عملیات موفق شد؛ از طرف دیگر همه اتفاقات عملیات اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع باعث شد کنترل پروازها به بهترین نحو صورت بگیرد.

وی ابزار امیدواری کرد: انتظار می‌رود حمایت‌ها تداوم داشته باشد که منجر به توسعه کمی و کیفی ناوگان هما شود و در آینده شاهد ارتقای سطح خدمات در همه حوزه‌ها باشیم و خدمتگزار مردم باشیم و نزد خدای متعال شرمنده نباشیم.

عملیات اربعین بزرگ‌ترین رزمایش جهان تشیع

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این آیین گفت: از خدمات و زحمات عزیزانی که این مأموریت سیاسی عبادی را انجام دادند و این کار بزرگ را انجام دادند و خالصانه کار کردند، تکریم می‌شود که امیدواریم خداوند قبول کند و ما را آماده عملیات اربعین کند که بزرگ‌ترین رزمایش جهان تشیع است.

سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز ضمن تشکر و سپاس از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که با تلاش شبانه‌روزی عملیات حج را انجام داد، گفت: بیش از ۱۷ سازمان و وزارتخانه در خدمت عملیات حج امسال بودند.

وی تاکید کرد: امسال در صدد کاهش خادم و افزایش زائر بودیم که زائرانی که ۱۶ سال در صف انتظار بودند، به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

این آیین با تجلیل وزیر راه و شهرسازی از خادمان و عوامل عملیات حج، به کار خود پایان داد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.