روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36700
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 30 آذر 1401 - 10:59 | | ارسال توسط :

اولین زمین چمن هیبریدی کشور در کیش احداث شد

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اولین زمین چمن هیبریدی کشور در کیش با استفاده از توان مهندسان داخلی ساخته شد.
اولین زمین چمن هیبریدی کشور در کیش احداث شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید پورزادی روز چارشنبه در بازدید جمعی از پیشکسوتان فوتبال کشور از مجموعه زمین های فوتبال المپیک کیش اظهار کرد: این زمین در ۶ ماه تکمیل شده و اکنون برای برگزاری اردوها و بازی‌های تیم‌های لیگ دسته اول کشور و مسابقات چندجانبه با کشورهای دیگر آماده برگزاری مسابقات است.

وی با بیان اینکه سه زمین چمن دیگر نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال تکمیل و بهره برداری است، افزود: پیست تارتان و فضای جانبی و پشتیبانی آن، اتاق‌های رختکن و سالن‌های بدنسازی نیز آماده شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش آکادمی تنیس و مانژ اسب سواری جزیره کیش خبر داد و گفت: در این زمینه و برای ساخت هتل المپیک ۲ نفر سرمایه گذار در روزهای اخیر به بخش معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش مراجعه کردند و امور عقد قرارداد آن‌ها در کمیسیون اقتصادی کیش در حال انجام است.

عزیزالله فرضی پور رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و در پیش رو بودن مسابقات آسیایی در شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی چین درصدد هستیم اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم‌ها را در زمین شماره ۱ یا همان زمین چمن هیبریدی برگزار کنیم.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.