روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35762
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 آبان 1401 - 10:58 | | ارسال توسط :

ایجاد فضاهای مناسب‌تر در کیش برای دانش‌آموزان دختر ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توجه به دختران دانش آموز و ایجاد فضای مناسب فراخور نیاز این قشر از جامعه در این جزیره ضروری است.
ایجاد فضاهای مناسب‌تر در کیش برای دانش‌آموزان دختر ضروری است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، مهدی کشاورز در پانزدهمین پاتوق هفتگی به وقت گفتگو با هدف بررسی مسائل و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان دختر در مدارس کیش اظهار کرد: باید برای ایجاد فضاهای مناسب معلمان و دانش آموزان دختر تلاش شود و سال آینده این مهم با طرح های مناسب اجرا خواهد شد و سازمان بر اساس توانمندی های خود امکانات لازم به مدارس دخترانه را ارائه می کند.

وی افزود: در همین راستا باید تخفیف استفاده از ظرفیت های تفریحی جزیره برنامه ریزی شود و در کنار آن از مشاور مناسب برای حضور در مدارس بهره  برداری خواهد شد. 

کشاورز اضافه کرد: در بحث های فرهنگی که نیاز به ارائه گزارش به شورایعالی مناطق آزاد است، باید با هماهنگی های لازم بین نهاد امامت جمعه و سازمان گزارش های مناسبی آماده و ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به میزان دسترسی دختران و بانوان به تفریحات سالم در کشور و به ویژه این جزیره گفت: اتفاقات اخیر در کشور به ما کمک می کند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری موضوع مخاطب را مد نظر قرار دهیم و بر همین اساس با هماهنگی امورزنان، آموزش و پرورش و امور فرهنگی و آموزشی سازمان فعالیت های مناسبی از لحاظ زیرساختی در مدارس انجام گرفته است.

یاسر شاه پیری به اهمیت ورزش و تفریحات سالم بانوان و رسیدگی جدی تر به این حوزه اشاره کرد و اظهار کرد: از آن جا که نوجوانان در بسیاری از مسائل پیش تر از تصور ما هستند باید با توجه به ذائقه و سلیقه آنان برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهیم. 

وی بهره مندی نوجوانان از سفرها و اردوهای تفریحی در کیش را با توجه به شرایط آن بسیار پایین برشمرد و افزود: اردوهای تفریحی مسائلی چون سازندگی، نشاط و شادی به خصوص در حوزه دختران را به همراه دارد و باید بر این موضوع تمرکز کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

شاه پیری از آغاز به کار برنامه “گوشم با شماست” خبر داد و گفت: مشاوره هایی از سوی اداره امور زنان در حوزه های مختلف فردی، کارآفرینی و خانوادگی آغاز شده و سامانه ای در این خصوص آماده سازی شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

مواردی از جمله نوع پوشش دانش آموز دختر به خصوص در زمان ورزش، کمبود فضا و امکانات ورزشی در مدارس، نامناسب بودن فضای حیاط مدارس برای حضور دانش آموزان دختر، کنترل ورود و خروج افراد به مدارس، استفاده از مجموعه ورزشی المپیک، استفاده از تخفیفات تفریحات جزیره از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود. 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.