روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41766
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 تیر 1402 - 16:22 | | ارسال توسط :

ایجاد مشوق‌های گردشگری در کیش ضروری است

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته صنعت گردشگری دراین جزیره تحول چندانی نداشته است، گفت: ایجاد مشوق‌های لازم گردشگری در کیش ضروری است تا این صنعت از رکود خارج شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «محسن قریب» در مراسم قدردانی از شرکت هواپیمایی «کیش ایر» با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته آمار ورود گردشگران به جزیره کیش تقریبا ثابت مانده و رشدی نداشته است، اظهار کرد: ۵۵ درصد کاربری‌ها در کیش گردشگری است، هرگونه رکود در این حوزه تاثیر منفی در اقتصاد جزیره دارد.

وی به حجم بالای سرمایه گذاری در احداث مراکز اقامتی و هتل‌ها در جزیره کیش اشاره کرد و بیان کرد: مشوق‌های گردشگری در حد سرمایه گذاری انجام شده نیست.

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش با اشاره به رکود بازار کیش در فصل گرما، گفت: باید با برنامه ریزی خاص، صنعت گردشگری این جزیره در فضل گرما را متحول کرد؛ نباید سرنوشت گردشگری در کیش را به تقدیر سپرد.

وی گردشگری را یک پدیده پیچیده اجتماعی دانست و افزود: صنعت گردشگری در جهان امروزی به محور اصلی اقتصادی کشورها تبدیل شده است.

«قریب» با اشاره نقش صنعت گردشگری در ایجاد امنیت پایدار، اظهار کرد: با نیم نگاهی به کشورهای توسعه یافته، خواهیم دید که تمامی کشورها صنعت گردشگری پویایی دارند.

وی‌ با ضروری دانستن توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در کیش، بیان کرد: بدون توسعه صنعت حمل و هوایی نمی‌توان در این جزیره به توسعه گردشگری اندیشید.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.