روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 39386
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 14 فروردین 1402 - 17:54 | | ارسال توسط :

بایدن: مشتاقانه منتظر پایان دائمی جنگ در یمن هستیم

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه آتش‌بس در یمن جان انسان‌های زیادی را نجات داده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را به این کشور داد، تاکید کرد که مشتاقانه منتظر پایان دائمی جنگ در یمن است.
بایدن: مشتاقانه منتظر پایان دائمی جنگ در یمن هستیم

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالروز آغاز آتش‌بس در یمن که دوم آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و به مدت شش ماه ادامه داشت، اظهار کرد: مشتاقانه منتظر ادامه همکاری‌ها با تمامی شرکایمان در منطقه برای پایان دائمی جنگ در یمن هستم.

بایدن در این بیانیه که آن را سایت سفارت‌ آمریکا در یمن منتشر کرد، گفت: گذشت یک سال از آتش‌بس نشانه بارزی در جنگ یمن است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: یک سال آتش‌بس جان تعداد بی‌شماری از یمنی‌ها را نجات داد و امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به تمامی مناطق این کشور را فراهم کرد و به یمنی‌ها اجازه سفر به تمامی مناطق خاورمیانه را داد و پایه‌هایی برای یک صلح فراگیر را پی‌ریزی کرد.

او در ادامه گفت: حفظ این آتش‌بس و تقویت پیشروی به سوی صلح محور اصلی تمرکز دولت من با شرکایمان در خاورمیانه بود و این تمرکز به شدت ادامه خواهد یافت و ما برای ایجاد این پیشرفت فوق‌العاده تلاش کرده و از تمامی اقداماتی که جهت رسیدن به یک راه‌حل فراگیر برای این درگیری انجام می‌شود، حمیات می‌کنیم.

همچنین بایدن گفت: توقف حملات از مرزهای یمن در سال گذشته در کنار توقف حملات هوایی در داخل یمن یکی دیگر از نتایج مثبت آتش‌بس است.

آتش‌بس در یمن در ابتدای آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و تا دوم اکتبر همان سال تمدید شد. در نتیجه این آتش‌بس، از شدت تنش نظامی در یمن کاسته شده و پروازها در فرودگاه صنعاء واقع در شمال یمن از سر گرفته شده و بندر حدیده در غرب این کشور باز شد.

سازمان ملل و برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای برقراری یک سازش سیاسی فراگیر برای درگیری‌ها در یمن، تلاش‌هایی را برای ازسرگیری این آتش‌بس انجام دادند. جنگ یمن از مارس ۲۰۱۵ با حملات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در حمایت از دولت مستعفی یمن و علیه جنبش مردمی انصارالله این کشور آغاز شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.