روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10994
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 23 آذر 1399 - 7:02 | | ارسال توسط :

بهربرداری کامل از اسکله ۳۵ هزار تنی بندر تجاری جزیره کیش در آینده‌ای نزدیک

یکی از مسائلی که در بنادر بسیار حائز اهمیت است بحث امکانات و تجهیزات بندر و بخصوص سیستم اطفاء حریق می‌باشد.
بهربرداری کامل از اسکله ۳۵ هزار تنی بندر تجاری جزیره کیش در آینده‌ای نزدیک

یکی از مسائلی که در بنادر بسیار حائز اهمیت است بحث امکانات و تجهیزات بندر و بخصوص سیستم اطفاء حریق می‌باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایلنا، حسن قلی نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی منطقه آزاد کیش، با اشاره به تاثیر گسترش ویروس کرونا و فعالیت بنادر جزیره کیش گفت: گسترش ویروس کرونا و همزمان اعمال برخی تحریم‌ها تاثیر مستقیمی بر روی فعالیت‌های بنادر کیش گذاشته است.

وی  افزود: تمامی مناطق و کشورهای مختلف جهان به نوعی تحت تاثیر و تبعات منفی پاندمی بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته اند و تقریبا می‌توان گفت که هیچ کشوری از این تاثیرات منفی در امان نمانده است.

وی ادامه داد:‌ ما در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده سعی کردیم فعالیت‌ها را به سمتی ببریم که هم به تولید کمک کنیم و هم بتوانیم برای خود درآمدهای پایداری داشته باشیم و در این راه از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردیم. به طور مثال بهسازی، تعمیر و نصب تجهیزات مربوط به عملیات بندری و دریایی ازجمله  بازسازی و تعمیرات انبارهای فرسوده، تقویت و نوسازی سیستم مخابراتی برج کنترل دریایی، تعمیرات اساسی برج مراقبت فعلی، احداث انبار سرپوشیده اسکله تجاری کیش به همراه سیستم انتقال بار از دریا به خشکی (هانگار) از جمله کارهایی است که در بندر تجاری کیش در حال انجام می باشد.

قلی نژاد افزود: بندر تجاری کیش ، از آغاز شیوع بیماری کرونا تا کنون، بر اساس دستورالعمل های مدیر عامل سازمان و سازمان دریانوردی کشور، وزارت بهداشت و شورای سلامت کیش کلیه اقدامات لازم را به منظور ایمن سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به انجام رسانده است که از اقدامات شاخص می توان به  استقرار تونل ضدعفونی، ضد عفونی نمودن تمامی بخش ها و ترمینال های بنادر، ضد عفونی شناورها ، ضد عفونی بار مسافران ، پایش و غربالگری مسافران و هم چنین مشخص نمودن محل ایستادن و نشستن افراد به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک در تمامی اماکن بنادرو … اشاره کرد. نظارت بر اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت ؛ با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و پرسنل بنادرکیش،در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در بنادر بسیار حائژ اهمیت می باشد بحث امکانات و تجهیزات بندر و بخصوص سیستم اطفاء حریق می باشد که در حال بروز رسانی و انجام است و این نوید را می توانیم به گردشگران و کیشوندان عزیز بدهیم که تا ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ ماژول از سامانه جامع بنادر به  صورت مجزا در حوزه دریایی، عملیات بندری ، تخلیه و بارگیری، عملیات اسنادی و مالی، آمار آنلاین به همراه مانیتورینگ مربوطه و در نهایت ارائه تمام خدمات تمام الکترونیکی بندری در بنادر کیش به بهره برداری رسیده و همین مساله در زمان به شدت صرفه جویی کرده به گونه‌ای که در گذشته ترخیص یک خودرو حداقل یک ساعت زمان می‌برد اما امروز کمتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد و همه موارد همچون خرید بلیت، پرداخت عوارض و مسائل دیگر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود .

قلی نژاد با اشاره به افتتاح اسکله ۳۵ هزار تنی بندر تجاری جزیره کیش گفت: این اسکله تقریبا آماده بهره‌برداری است و فقط نیاز به لایروبی بستر دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از ورود و خروج کالا از طریق  اسکله ۳۵ هزار تنی در حوزه دریایی انجام می شود و پهلوگرفتن کشتی های بزرگ و کانتینربر نیاز به لایروبی حوضچه مورد نظر به عمق  11 تا ۱۴ متر را دارد گفت: با توجه به این که کیش در کریدور تردد کشتی های بین المللی قراردارد این اسکله می تواند سهم بسزایی در توسعه حمل و نقل دریایی  و تامین زیرساخت های لازم برای کشتی های عبوری باشد.

وی ادامه داد: طرح‌هایی همچون سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و قایق‌ها در بنادر تجاری کیش، از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت بخش خصوصی در حال بررسی و فراهم نمودن مقدمات اجرایی آن می‌باشیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایلنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.