روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33079
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 05 مرداد 1401 - 7:55 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد:

بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه کیش تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اصحاب رسانه از اتمام 100 درصدی پروژه تطویل باند جنوبی فرودگاه کیش تا پایان سال جاری خبرداد.
بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه کیش تا پایان سال جاری

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه کیش با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰ این باند تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تا پایان برج ۹ امسال این پیشرفت به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت از اتمام این طرح تا پایان سال خبرداد در حالی که پیش از این در دی ماه سال ۹۹ علی عرب مدیر عمرانی و زیربنایی و مدیر پروژه تطویل باند در زمان مدیریت غلامحسین مظفری مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش گفته بود که این پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

تطویل باند جنوبی فرودگاه کیش از ابتدای خرداد ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و قرار بود که ظرف مدت ۱۸ ماه نهایی شود اما به دلیل مشکلاتی که در مالکیت زمین این باند با یکی از نهادها وجود داشت تطویل این باند بارها به تعویق افتاد اما مسئله مهم اعلام آمارهای نادرست در پیشرفت پروژه ها بود که متاسفانه در نه تنها در خصوص باند جنوبی فرودگاه بلکه در رابطه با بسیاری از طرح و پروژه ها دیده می شد که ترمینال جدید فرودگاه کیش، باند جنوبی فرودگاه، مخازن سوخت و… از جمله این پروژه هاست.

براساس اخباری که در گذشته از اجرای روند پیشرفت پروژه تطویل باند جنوبی فرودگاه در رسانه ها منتشر شد این پروژه ابتدای خرداد ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و قرار بود که طی مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد .

اما این پروژه  نه تنها در ۱۸ ماه به بهره برداری نرسید بلکه تا امروز نیز پایان نیافته است و مهدی کشاورز با اشاره به رفع مشکلاتی که در مسیر اتمام این طرح وجود داشت از اتمام آن تا پایان سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است ۱۱ فروردین ماه ۹۸ عزت الله محمدی مدیر فرودگاه بین الملی کیش خبر از اتمام این طرح تا پایان سال ۹۸ داده بود اما بازهم از اتمام آن خبری نشد.

همچنین آبان ماه ۹۹ علی عرب در یک بازدید از پروژه به پیشرفت  50 درصدی آن اشاره کرده و در دی ماه ۹۹ در دیدار مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و غلامحسین مظفری مدیرعامل وقت از پروزه باند جنوبی فرودگاه گفته بود که این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و تا ۴۰ روز آینده ( بهمن ماه ۹۹ ) افتتاح می شود.

علی عرب در این رابطه گفته بود که:  باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به عنوان یکی از بزرگترین باندهای فرودگاهی کشور تا ۴۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

در این خبر آمده است؛ به گفته علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، این باند ۴هزار و ۳۸۰متر طول و ۷۵ مترعرض یکی از بزرگ ترین باندهای فرودگاهی کشور است که با هدف ارتقای کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴ f و رونق صنعت گردشگری کیش در این منطقه ساخته می شود.

 عرب در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده با اجرای ۷۰۰ تن آسفالت در روز، لایه نهایی روکش باند با رعایت استانداردهای جهانی در حال اجرا است که تا ۴۰روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ را دارد و تا پایان سال جاری شاهد فرود نخستین هواپیمای پهن پیکر در این فرودگاه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص تسریع عملیات اجرایی و رعایت ارتقای سطح کیفی این طرح اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش نیروی انسانی متشکل از ۷۴ نفر در یک شیفت کاری ۱۱ ساعته و بکار گیری بیش از ۳۶ دستگاه ماشین آلات روند پیشرفت طرح با سرعت خوبی ادامه دارد.

لازم به ذکر است با اتمام پروژه تطویل باند جنوبی،  فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، دومین فرودگاه کشور با استاندارد بالاترین کلاس جهانی ۴ f خواهد بود.

 یکی از بزرگترین معضلاتی که در دولت گذشته می توان به آن اشاره کرد اعلام آمارهای نادرست از پیشرفت پروژه ها بود به طوری که پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش تنها با ۷۰ درصد پیشرفت واقعی به عنوان پروژه ای با پیشرفت ۹۳ درصدی معرفی شده بود که قرار بود در یک بازه زمانی نیز به صورت ویدئو کنفراس در سال گذشته و در هفته دولت افتتاح شود که با فشار رسانه های جزیره کیش این اتفاق رخ نداد.

در حال حاضر ترمینال جدید فرودگاه کیش براساس آمارهای واقعی حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می رود با تلاش هایی که در حال حاضر صورت میگیرد تا پایان سال به همان ۹۳ درصد اعلامی تابستان سال گذشته که قرار بود افتتاح شود برسد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.