روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17484
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1400 - 17:35 | | ارسال توسط :

بهره برداری موزه شهر تاریخی حریره کیش

موزه شهر تاریخی حریره با هدف معرفی هر چه بیشتر اشیاء کاوش شده در این منطقه به گردشگران و علاقمندان آثار تاریخی و فرهنگی به بهره برداری رسید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه ازاد کیش با اشاره به اینکه موزه شهر تاریخی حریره یک سایت موزه است که در محل مجموعه تفریحی و گردشگری، شهر تاریخی حریره واقع شده است، گفت: این موزه با مساحتی بالغ بر ۸۵ متر مربع با هدف معرفی هرچه بیشتر اشاء کاوش شده در منطقه تاریخی حریره افتتاح شده است.


ماهان مدون تعداد اشاء کاوش شده در منطقه شهر تاریخی حریره را بالغ بر ۴۰۰ تا ۴۵۰ اثر عنوان کردو افزود: برخی از آثار کاوش شده در این منطقه در موزه ملی تهران و برخی نیز در موزه‌های استان هرمزگان نگهداری می‌شود که با آغاز بکار این موزه شرایط نگهداری این آثار در کیش فراهم خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه جزیره کیش در طول سالیان متمادی مرکز تجارت‌های بین المللی بوده افزود: اشیاء تاریخی از سراسر دنیا از جمله از کشور‌های چین، هند، اروپای شرقی نیز در کیش کشف شده است که برخی از این آثار ۸۰۰ تا هزار سال قدمت دارند.


معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاح این موزه با اشاره به اینکه موزه به عنوان یک مکان فرهنگی کارد‌های مهمی از جمله هویت بخشی فرهنگی، تعامل فرهنگی و آگاهی بخشی دارند بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی در کیش تاکید کرد.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم توسعه و تنوع بخشی گردشگری را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: این جزیره علاوه بر قطب گردشگری می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی در کشور تبدیل شود.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.