روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32678
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 24 تیر 1401 - 15:32 | | ارسال توسط :
امام جمعه موقت کیش:

بیان واقعه غدیر روح امر به معروف است

امام جمعه موقت کیش گفت: بیان واقعه غدیر به عنوان یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام روح امر به معروف است.
بیان واقعه غدیر روح امر به معروف است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام عبدالرحمن یوسف پور در خطبه های نمازجمعه این هفته جزیره اظهار داشت: همانگونه که پیامبرگرامی اسلام نیز در واقعه غدیر خواستار انتقال آن به غایبان و نسل های آینده شده است امروز نیز بیان این واقعه را همانند روح امر به معروف و نهی از منکر بدانیم.
وی با اشاره به شخصیت امام علی (ع) عمر پربرکت این امام را به پنج قسمت تقسیم کرد اضافه کرد: تولد این امام تا بعثت پیامبر (ص)، بعث تا هجرت، هجرت تا رحلت پیامبر (ص) ، رحلت پیامبر  تا امامت امام علی (ع) و امامت تا شهادت این همام پنج بخش زندگی ایشان است.
امام جمعه موقت کیش بر مطالعه، تحقیق و فرهنگسازی این بخش ها و سیره علوی در جامعه از سوی تمام افراد جامعه به ویژه مسوولان و جوانان تاکید کرد و یادآور شد: در قرآن کریم نیز ۳۰۰ آیه در ارتباط با امام علی (ع) وجود دارد که می توان با تحقیق در آنها فرهنگ علوی را در جامعه بیش از گذشته نهادینه کرد.
ارتباط با آمریکا همواره باعث فروپاشی شده است 
وی با اشاره به اینکه برخی ناآگاه همواره ارتباط با امریکا را مطرح می کنند افزود: اما این افرد به هیچ وجه ارتباط فروپاشی جوامع و کشورهای مختلف با دسیسه های آمریکا را در هنگام بیان مطالب خود در نظر نمی گیرند.
حجت الاسلام یوسف پور افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی به قدرتی رسیده که امریکا و همپیمانان آن از جمله رژیم صهیونیستی از حضور ایران در نقاط مختلف دنیا به ویژه دریای سرخ واهمه دارند و لازم است در کنار حفظ این اقتدار و قدرت مسوولان و دولتمردان رفع مشکلات و دغدغه های اقتصادی همانند گذشته در کانون توجهات خود قرار دهند.
وی با اشاره مناسبت های مختلف هفته پیش رو افزود: سالروز امضای قطعنامه ۵۹۸ یادآور رشادت های رزمندگانی است که جانانه در جنگ ایستادگی کردند و دشمنان با دیدن موفقیت های آنها به جمهوری اسلامی برای امضای این قطعنامه با هدف جلوگیری از کسب پیروزی ها فشارهای مضاعفی را وارد کردند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.