روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22147
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 10 مهر 1400 - 9:50 | | ارسال توسط :

تاثیرات چرخند حاره‌ای در مناطق شرقی هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز تحت تاثیرات چرخند حاره‌ای در مناطق شرقی استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی قابل توجه پیش بینی می‌شود.
تاثیرات چرخند حاره‌ای در مناطق شرقی هرمزگان

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مجتبی حمزه نژاد گفت: تاثیرات قابل توجه چرخند حاره‌ای از ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی جاسک آغاز خواهد شد و در این مناطق شاهد تندباد شدید، رگبار باران و رعد وبرق و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.

وی گفت: شدت باد در سواحل جاسک گاه به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۲ تا ۳ متر خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: دریا بویژه سواحل جاسک از ساعات امشب مواج خواهد شد و به تدریج فردا یکشنبه (۱۱ مهر) بر شدت ناپایداری‌ها علاوه بر مناطق ساحلی دریایی عمان در خشکی‌های شرقی استان افزوده خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: علاوه بر جاسک و سیریک، در مناطقی از میناب، رودان و بشاگرد نیز تاثیر گذار خواهد بود و فردا سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز طوفانی خواهد بود و ارتفاع امواج در سواحل دریای عمان تا ۴ متر خواهد رسید.

مجتبی حمزه نژاد با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است، افزود:  از امشب تا فردا با توجه به شرایط حاکم بر دریا توصیه می‌شود از هرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز جلوگیری شود و با توجه به وجود خسارات به مناطق ساحلی تمهیدات لازم در بنادر شرقی انجام شود.

وی گفت: با توجه به بارندگی در مناطق شرقی استان و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: هر گونه تغییر در مسیر حرکت چرخند حاره‌ای اطلاع رسانی خواهد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.