روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32109
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 07 تیر 1401 - 10:56 | | ارسال توسط :

تاسیس اولین پردیس بین المللی دانشگاهی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه طرح پیشنهادی دانشگاه‌های ملی عمان و صنعتی شیراز برای ایجاد دانشگاه بین المللی مشترک در جزیره کیش خبر داد.
تاسیس اولین پردیس بین المللی دانشگاهی در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مهدی کشاورز در نشست با رییس، معاون و مدیر برنامه ریزی دانشگاه عمان، یکی از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت سازمان منطقه آزاد کیش را حمایت از گردشگری آموزشی عنوان کرد.

وی افزود: احداث شهرک دانشگاهی در کیش و حضور پردیس دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت در جزیره یکی از ظرفیت‌های موجود برای حمایت از طرح پیشنهادی دانشگاه‌های ملی عمان و صنعتی شیراز است.

مهدی کشاورز گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و حمایت برای تشکیل دانشگاه بین المللی در این منطقه برخوردار است.

وی مشارکت‌های بین دانشگاهی را عاملی برای معرفی این مراکز در سایر کشور‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف دانشگاه ملی عمان فعالیت به صورت بین المللی است و از این طریق مورد تایید جامعه بین المللی نیز قرار خواهد گرفت.

علی الایمانی با بیان این که دانشگاه ملی عمان فعالیت بین المللی خود را با سایر کشور‌ها آغاز کرده است، افزود: دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه‌های مهمی است که با آن همکاری می‌کنیم.

دکتر حقانی مسئول پردیس مشترک کیش و عمان با معرفی دانشگاه صنعتی شیراز، خاطر نشان کرد: این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه صنعتی در منطقه جنوب با قدمت بیش از چهل سال یکی از دانشکده‌های مهم در تربیت نیرو‌های کارآمد و مورد نیاز جامعه صنعتی نقش آفرینی کرده است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شیراز شامل هفت دانشکده مهندسی برق، مهندسی مکانیک و هوافضا، علوم، مهندسی مواد، مهندسی عمران و محیط زیست، صنایع و دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.