روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 21070
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 09 شهریور 1400 - 14:43 | | ارسال توسط :

تبدیل منطقه آزاد کیش به معین مهارت ملی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد زیرساخت‌ها و چگونگی سرمایه گذاری و تسهیل گری جامعه محور را لازمه تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به معین مهارت ملی برشمرد.
تبدیل منطقه آزاد کیش به معین مهارت ملی

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، علی اوسط هاشمی در جلسه تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش،  برضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و چگونگی سرمایه گذاری و تسهیل گری جامعه محور با هدف تبدیل شدن این منطقه به معین مهارت ملی،تاکید کرد.

وی گفت: با تفویض اختیارات قانونی و سازمانی خود به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این منطقه می‌تواند نسبت به الگو سازی مهارت آموزی برای مناطق آزاد کشور نقش آفرینی کند.

اوسط هاشمی گفت: منطقه آزاد کیش از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی برخودار است و می‌تواند الگویی را برای مناطق آزاد کشور به منظور فراهم کردن فرصت‌های جدید برای مهارت آموزی طراحی کند.

وی افزود: تحقق این مهم سبب دستیابی به مراکزی که زمینه ساز ایجاد مراکز تخصصی و دپارتمان‌های ملی است، خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که در جهت توسعه مراکز عالی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: امروز نیازمند به انقلاب اساسی برای تغییر داریم و باید در این زمینه گام‌های موثری برداشت.

هاشمی از حمایت همه جانبه این سازمان از “افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای صلاحیت حرفه‌ای هستند، خبر داد و افزود: در راستای سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی؛ از افرادی که به عنوان مربی در حوزه تربیت فعالیت می‌کنند مورد حمایت این سازمان قرار خواهند گرفت.

علی اوسط هاشمی در جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهمترین اهداف سفر خود را تربیت کارآموزان در حوزه مهارت و دستیابی به انسان‌های توانمند عنوان کرد و گفت: وسعت نگرش و انتظار از کیش به عنوان مقصد گردشگری ایران به وسعت تربیت در حوزه مهارت و دستیابی به انسان‌های توانمند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: به منظور ارتقاء برند منطقه آزاد کیش می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم و این منطقه به یک مرجعیت مهارت و معین ملی تبدیل شود.

وی افزود: این اقدام به عنوان مهمترین هدف است چرا که “ظرفیت ها، قابلیت‌ها و نوع نقش آفرینی ها” از بهترین گروه‌های مرجع بر آمده از این رو افکار فعالان را در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی و نیرو‌هایی که اهل خلق هستند به عنوان سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به این که حدود ۵ درصد نوآوری‌ها منشاء و ظهور دانشگاهی دارد و ۹۵ درصد منشاء بازار، صنعت، مشتری و مردم مربوط می‌شود، گفت: افرادی که دارای قدرت نوآوری باشند از تمام استعداد و خلاقیت‌های خود به عنوان یک فرصت در جهت خلق مهارت ایفای نقش می‌کنند.

علی اوسط هاشمی با بیان این که منطقه آزاد کیش از نقش پیشتازی و محوری برخوردار است، گفت: می‌توانیم در این منطقه تفاوت در حوزه مهارت را آن گونه نمایان کنیم که این فاصله‌ای که امروز در جامعه جوان خود نمایی می‌کند با دروس دانشگاهی مانع‌های پیش رو را با نوآوری و نوظهوری در حوزه مهارت برطرف کنیم.

هاشمی با اشاره به این که امروز ۴۵ درصد جامعه فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف بیکار هستند، افزود: چگونه می‌توانیم آنان را به امید به فردایی با موقعیت منطبق با شان، نگاهشان را تغییر دهیم بدون تردید امروز ۴۰ درصد کارآموزان سالانه را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها شکل می‌دهد یعنی تغییر، این تغییر را باید با توجه به نوع رویکرد‌ها بازنگری کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.