روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35461
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 03 آبان 1401 - 12:36 | | ارسال توسط :

تجهیز آزمایشگاه بیمارستان کیش به کیت تشخیص ویروس آنفلوآنزا

آزمایشگاه بیمارستان کیش با تجهیز به کیت تشخیص ویروس آنفلوآنزا، امکان شناسایی این ویروس را در کمتر از یک روز فراهم کرده است.
تجهیز آزمایشگاه بیمارستان کیش به کیت تشخیص ویروس آنفلوآنزا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان کیش با اشاره به همه گیری بیماری آنفلوآنزا و همزمانی آن با ویروس کرونا گفت: علائم این دو بیماری شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و به همین دلیل تنها راه شناسایی دقیق ویروس آنفلوآنزا انجام آزمایشگاه تشخیصی این ویروس توسط دستگاه تشخیص ویروس است.

دکتر سیدسعید عطایی با بیان اینکه شناسایی ویروس، امکان تشخیص دقیق بیماری را برای پزشکان فراهم می‌کند، افزود: تشخیص به موقع بیماری علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بهبود بیماری زمینه کنترل گردش این ویروس درجامعه را نیز فراهم می‌کند و این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش آمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته آزمایش‌ها برای تشخیص به مرکز استان هرمزگان ارسال می‌شد، افزود: با تجهیز بیمارستان به این دستگاه، امکان تشخیص همزمان ۳ نوع ویروس آنفلوآنزای نوع A و B و ویروس کرونا فراهم شده است.

مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان کیش با بیان اینکه دستگاه استخراج اتوماتیک ویروس با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده است، افزود: این دستگاه علاوه بر امکان شناسایی ویروس آنفلوآنزا و کرونا، در صورت فراهم شدن کیت‌های تشخیصی امکان شناسایی هرگونه ویروس از جمله هپاتیت، B، C و HIV را نیز دارد.

دکتر سیدسعید عطایی با اشاره به اینکه انجام آزمایش تشخیصی آنفلوآنزا با تجویز پزشک متخصص انجام می‌شود، افزود: هزینه انجام آزمایش تشخیصی ۳ ویروس آنفلوآنزا نوع A، B و ویروس کرونا ۳۹۵ هزار تومان اعلام شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.