روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38499
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 29 بهمن 1401 - 10:48 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

تحقق آموزه های نبوی مهمترین عامل تشکیل تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه کیش گفت: تحقق آموزه های نبوی در جامعه مهمترین عامل و نیاز تشکیل تمدن نوین اسلامی در زمان حاضر است.
تحقق آموزه های نبوی مهمترین عامل تشکیل تمدن نوین اسلامی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حجت الاسلام علیرضا بی نیاز روز شنبه با تبریک عید مبعث اظهار کرد: بعثت مختص دوران پیامبر نیست بلکه باید در تمام زمان ها و مکان ها اهداف آن شامل هدایت انسان، تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد تحول و تهذیب در جاممعه تحقق پیدا کند.

وی افزود: پیامبر در جامعه جاهلیت که در بدترین شرایط قرار داشت و فرهنگ، اخلاق، انسانیت و ارزش ها در آن مورد توجه قرار نمی گرفت مبعوث شدند اما با آموزه های قرآنی و دینی آنچنان تغییر و تحولی این ایجاد کردند که همه جهانیان را شگفت زده کردند.

حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه وحی الهی، آموزه های قرآنی، ویژگی های اخلاقی پیامبر، اصول و شعارهای حضرت محمد از جمله توحید و یکتا پرستی است افزود: نبی مکرم اسلام در ۲۳ سال رسالت خود که یک مدت کوتاهی محسوب می شود توانستند تمدنی را تشکیل دهند که امروز پیروان آن از نظر تعداد دومین در جهان هستند.

وی گفت: مردم با الگوگیری از پیامبر جامعه ای را درست کردند که اصلا با جامعه جاهلیت تناسبی نداشته و مردمان زیادی در مدت کوتاهی با اتکا به الگوهای فکری، تمدنی و فرهنگی به اسلام گرایش پیدا می کردند.

امام جمعه کیش افزود: فطرت انسان با عبادت، توحید و یکتا پرستی تنیده شده و پیامبر گرامی اسلامی توانستند در دوران رسالت خود اتحاد، وحدت، همدلی و عدالت اجتماعی از جمله حدف نژاد پرستی، قومیت گرایی و کرامت خانوادگی را به نحو احسن در جامعه تازه تشکیل شده اسلام ساری و جاری کنند.

به گفته وی، این آموزه ها دلیل اصلی رشد اسلام در یک مدت کوتاه هم عصر با جاهلیت، بود و امروز نیز این ویژگی ها مهمترین نیازهای جامعه اسلامی است به گونه ای که اگر دیدیم جامعه اسلامی از اوج و شکوه خود فاصله گرفته دلیل آن فراموشی این اصول و مبانی است.

حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه قبل از انقلاب، ایران همه حمایت ها، امکانات و همکاری های بین المللی را داشت و پیشرفتی حاصل نشده بود افزود: اما امروز با وجود همه تحریم ها و مشکلات، ایران اسلامی با پیروی از این آموزه ها، رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم پیشرفت های چشمگیری داشته به باعزت ترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم پیرو رسوال الله باشیم و عزت جامعه اسلامی صدر اسلام مجددا برگردد و تمدن نوین اسلامی را احیا کنیم باید به تحقق این ویژگی ها اهتمام داشته تا در آینده نزدیک پیشرفت های بیشتری داشته باشیم.

پیامبر بزرگوار اسلام در روز ۲۷ ماه رجب سال ۴۰ عام الفیل (۱۳ سال قبل از هجرت) در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند و در آن هنگام آیات نخستین سوره مبارکه علق بر ایشان نازل شد.

امروز – شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ هجری شمسی – مصادف با ۲۷ رجب ۱۴۴۴ هجری قمری – هزار و چهارصد و پنجاه و هفتمین سالگرد بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.