روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19289
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 تیر 1400 - 16:30 | | ارسال توسط :

تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در کیش به ۹۰ مورد افزایش یافت

رییس بیمارستان تخصصی جزیره کیش گفت: تخت های بیمارستانی ویژه ارایه خدمات به بیماران ویروس کرونا در این جزیره به ۹۰ تخت افزایش یافت.
تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در کیش به ۹۰ مورد افزایش یافت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مصطفی نادعلی نژاد روز جمعه با بیان اینکه قبل از شروع موج پنجم کرونا در این جزیره ۳۲ تخت برای ارایه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا وجود داشت اظهار داشت: با افزایش تصاعدی بیماران شناسایی شده این تعداد هم اکنون به ۹۰ مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۴۵ مورد از این تخت ها در بیمارستان جزیره و ۴۵ مورد نیز در مرکز درمانی فیاک کیش آماده شده تا در صورت افزایش بستری های مشکلی در عرصه درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا وجود نداشته باشد.

رییس بیمارستان کیش گفت: برای برقراری آرامش در بیمارستان تمام اعمال جراحی غیر اورژانس و بستری‌های غیر اورژانس لغو شده تا تمرکز کادر بیمارستان بر خدمات و جراحی‌های اورژانس و بیماران ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و موارد ضروری باشد.

نادعلی نژاد یادآور شد: با شایع شدن ویروس نوع دلتا در جزیره کیش موارد بستری در بیمارستان کیش از حداکثر بستری پنج نفر به ۲۰ بیمار رسیده و با شرایط بسیار جدی و خطرناکی روبرو هستیم.

وی با اشاره به بستری ۲ بیمار بدحال در بیمارستان کیش گفت: در ۱۰ روز گذشته نیز یک فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش به ثبت رسید.

نادعلی نژاد با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جزیره کیش بسیار باید جدی گرفته شود، افزود: جزیره کیش و بیشتر شهرهای کشور با شیوع ویروس نوع دلتا کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد موارد بستری ناشی از کرونا در بیمارستان بیشتر شود، گفت: باید مدیریتی فراهم شود تا بستری‌ها از تاب آوری بیمارستان بیشتر نشوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنج شنبه ۱۷ تیر در این جزیره حدود پنج هزار و ۴۳۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۹۱ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۲ تن آنان در وضعیت وخیم قرار گرفته اند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.