روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 8489
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 19 مهر 1399 - 16:30 | | ارسال توسط :
سخنگوی وزارت بهداشت:

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۲۸ هزار نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا تا رو جمعه، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۲۸ هزار نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا تا رو جمعه، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور بیان کرد: تا روز جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه تا روز جمعه، ۲۱۰ بیمار کووید -۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شجریان گفت: هموطنان عزیز همان‌گونه که مستحضرید هنرمند بزرگ و بلند آوازه کشورمان، استاد محمدرضا شجریان چشم از جهان فرو بستند و به دیدار معبود شتافتند. ضمن عرض تسلیت این مصیبت سنگین خدمت ملت شریف ایران، به خصوص کلیه اصحاب فرهنگ و هنر این مرز و بوم، برای این استاد عزیز و محبوب تاریخ سرزمین‌مان، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده ایشان صبر و سلامتی مسئلت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه شرایط خاص بیماری کرونا در کشور و افزایش چشمگیر خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا در تجمع‌ها، درخواست ما از کلیه شاگردان، هنرمندان و دوستداران این استاد فقید این است که در جریان برگزاری مراسم  خاک سپاری، نهایت اهتمام و دقت نظر لازم را در رعایت توصیه‌های بهداشتی به کار گیرند تا به لطف الهی شاهد برپایی مراسمی به دور از هر گونه خطر ابتلای دسته جمعی به بیماری کووید- ۱۹ باشیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.