روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28814
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - 11:22 | | ارسال توسط :
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس خبر داد:

تعیین تکلیف ۱۳۶۶ مجوز کسب و کار در چهار ماه گذشته/ مجلس برای اثربخشی، نظارت را بیشتر کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در بحث تسهیل مجوزهای کسب و کار یک هزار و ۳۶۶ مجوز تعیین تکلیف شده است و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی برای اثربخشی بیشتر بر کار دستگاه‌ها و وزارت اقتصاد نظارت کند.
تعیین تکلیف ۱۳۶۶ مجوز کسب و کار در چهار ماه گذشته/ مجلس برای اثربخشی، نظارت را بیشتر کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار ارائه کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ در دیدار با تولیدکنندگان بر آسان سازی دریافت مجوز اشتغال و ایجاد پنجره واحد برای اخذ مجوز اشاره کردند که در همین راستا به مسوولان تاکید می‌کنم این امر را جدی بگیرند.

وی ادامه افزود: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در وزارت اقتصاد این بود که شریک و کمک کار مصوبه مجلس در بهمن ۹۹ بود که دولت را مکلف کرد شرایط اخذ مجوزهای کسب و کار را تسهیل کند.

وزیر اقتصاد گفت: براساس مصوبه مجلس باید پنج تکلیف را دنبال می کردیم؛ تکلیف نخست شفاف و سهل کردن شرایط، اخذ مدارک و زمان و صدور مجوزاست.

تکلیف بعدی الکترونیکی شدن مجوزها است

وی ادامه اضافه کرد: تکلیف بعدی الکترونیکی شدن مجوزها است و در ادامه ثبت محور شدن، استعلام گرفتن متقاضیان و اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها تکالیف بعدی است که باید وزارت اقتصاد انجام می‌داد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در این خصوص ما با جدیت و همت در چهار ماه گذشته (از آبان ماه تا اسفندماه) حذف شروط مهم در فاز اول را انجام دادیم و در این راستا دو هزار و ۷۸۰  شرط مبهم از شرایط صدور مجوز پاک شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ جلسه کمیته برگزار شد، این در حالی است که در سال‌های قبل چهار جلسه هیات مقررات زدایی برگزار شده بود.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: اقدام دیگر تشکیل درگاه صدور مجوزها بود که بارها گفته می‌شد دستگاه‌ها از امضای کاغذ دل نمی‌کنند و حاضر نیستند به این درگاه وارد شوند، اما به فضل خدا و همت همکاران و کمک دستگاه‌های اجرایی و همکاری بسیار خوب کمیسیون اقتصادی مجلس بخش اعظم راه را طی کردیم.

امروز صدور مجوزها به روش سنتی و سلیقه‌ای نیست

خاندوزی گفت: امروز با سامانه درگاه ملی مجوزها مواجه هستیم که شروط مبهم و سلیقه‌ای در آن معنایی ندارد و افراد در درگاه صدور مجوز با شرایط یکسان می‌توانند ورود کنند و دستگاه‌ها نیز پنج روز فرصت دارند مدارک ناقص را اعلام کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مدت در چهار ماه گذشته یک هزار و ۳۶۶  مجوز تعیین تکلیف شده است، افزود: بسیاری از وزارتخانه ها چهار ماه قبل نمی‌دانستند چه تعداد مجوز صادر می‌کنند، اما امروز مشخص است و صدور مجوزها به روش سنتی و سلیقه‌ای نیست.

وی بیان کرد: در تعداد شروط مجوز بیشترین تعداد شرط را وزارت نفت و آموزش دارد، بیشتری تعداد مدارک مربوط به سازمان استاندارد، وزارت نفت و صدا و سیما است. در بحث زمان صدور مجوز آموزش و پرورش بالاترین زمان را دارد و بیشترین هزینه لازم برای صدور مجوز به وزارت ارتباطات تعلق دارد.

خاندوزی گفت: امروز هیات ۳۰ نفره در ۳۰ استان تمام مراحل صدور مجوزها را راستی آزمایی می‌کنند و درخواستم این است که برای اثربخشی بیشتر نمانیدگان مجلس نظارت بر وزارت اقتصاد و همه دستگاه‌ها نظارت کنند تا زمان، مدارک و شرایط اعلامی در درگاه ملی مجئوزها رعایت شود و استعلام‌های دستگاه‌ها به صورت برخط باشد و امضاهای طلایی برچیده شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.