روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13476
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 11:29 | | ارسال توسط :

تمهیدات جدید مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش از تمهیدات جدید مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا برای میزبانی گردشگران این منطقه خبر داد.
تمهیدات جدید مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  خبرگزاری صداوسیما ، سعید پورعلی در سی و چهارمین جلسه شورای سلامت کیش بر لزوم اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش تاکید کرد.
‎وی به عادی انگاری در رعایت ضوابط بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه در این منطقه اشاره داشت و افزود: کاهش حساسیت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث نگرانی‌هایی در جامعه شده است.
‎پورعلی بر اهمیت نقش رسانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد تفکر عادی سازی ضوابط بهداشتی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: نقش صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه راه کار‌های مقابله با بیماری کرونا بسیار موثر است و همه بخش‌های مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از جمله “بازرگانی، نظارت بر گردشگری و طرح‌های عمرانی و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی” در کنار مرکز توسعه سلامت، باید نظارت‌های حداکثری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.
‎وی با بیان اینکه جزیره کیش بر اساس شاخص‌های اعلامی در وضعیت آبی قرار گرفته است،گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که همه موظف هستند از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند و ما هم از این امر مهم مستثنی نیستیم و باید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه نظارت داشته باشیم.
‎معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی سبب ادامه و استمرار فعالیت‌ها در منطقه آزاد کیش خواهد شد تصریح کرد: هر چقدر وقت، امکانات ‎و منابع در تقویت سیستم‌های نظارتی در نظر گرفته شود به این معنا است که می‌توانیم از فرصت‌های پیش رو بهره لازم را ببریم.
‎سعید پورعلی افزود: اگر بخش‌های نظارتی غفلت کند احتمال شیوع مجدد بیماری به دلیل کاهش حساسیت‌های مردم و مسافران تقویت می‌شود..
‎پورعلی با شاره به این که خوشبختانه وضعیت بیماران بستری شده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی این منطقه نشان می‌دهد توفیقات در بحث پیشگیری همچنان ادامه دارد و در حال حاضر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان سه نفر است گفت:این یک معیار و شاخص خوبی در زمینه رعایت مقررات بهداشتی در جزیره کیش است.
‎معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش باید اقدامات پیشگیرانه مجموع گروه‌های هلال احمر و بسیج که بیش از گذشته در شرایط پیش رو حضور مستمر دارند را در قالب گزارش‌های تصویری منعکس و اطلاع رسانی کند.
‎سعید پورعلی با تاکید بر این که منطقه آزاد کیش با نظارت‌های حداکثری به عنوان منطقه پیشرو در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور مطرح است افزود: برجسته سازی اقدامات صورت گرفته توسط تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه در قالب گزارش‌های تصویری و استفاده از فضای مجازی می‌تواند فرصت سازی‌های خوبی را برای جزیره کیش ایجاد کند.
‎پور علی گفت: برای تقویت نظارت‌های حداکثری در جهت استمرار فعالیت‌ها و حفظ فضای کسب و کار که سبب رونق اقتصادی این منطقه می‌شود تمام صنوف نیز باید با جدیت تمام و هوشیاری بیشتر بر فعالیت‌های خود نظارت داشته باشند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.