روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 36408
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 16 آذر 1401 - 16:19 | | ارسال توسط :
نود و چهارمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش؛

جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مهم‌ترین ماموریت مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی را مهم‌ترین ماموریت مناطق آزاد کشور اعلام کرد.
جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مهم‌ترین ماموریت مناطق آزاد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  خبرگزاری صداوسیما ، حجت الله عبدالملکی با تشریح راهبرد‌های اساسی مناطق آزاد در دولت سیزدهم، گفت: حجم سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور ۳ هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود و این موضوع می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی را در مناطق آزاد کشور فراهم کند.

وی توسعه و بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد را از دیگر دستاورد‌های سرمایه گذاری‌های خارجی در این مناطق برشمرد.

عبدالملکی افزود: مجموع سرمایه گذاری‌های خارجی در مناطق آزاد کشور از سال ۹۲ تاکنون ۲ میلیارد دلار برآورد شده است و با وجود ظرفیت‌های فراوان در مناطق آزاد و ارائه طرح‌های مناسب سرمایه گذاری در این مناطق می‌توان زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران خارجی را در این مناطق فراهم کرد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به نقش و جایگاه مناطق آزاد کشور در دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد، گفت: علاوه برسیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مناطق آزاد در بخش بین المللی نیز دارای تجربه‌های موفقی هستند و می‌توان به تجربه موفق کشور چین و جهش‌های توسعه‌ای این کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های مناطق آزاد اشاره کرد.

عبدالملکی مردمی و جهانی بودن این مناطق را دو راهبرد اساسی برشمرد و افزود: مردمی به معنای گره گشایی از مسائل و مشکلات ساکنان و سرمایه گذاران در مناطق آزاد برای رشد و توسعه و فراهم کردن شرایط مناسب برای بهره مندی مردم ایران از ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور است.

وی با اشاره به اهمیت جهانی شدن مناطق آزاد، گفت: این مناطق، درگاه تعامل با اقتصاد جهانی هستند و تکمیل زیرساخت‌ها در این مناطق از اولویت‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

مشاور رئیس جمهور گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها در مناطق آزاد شامل راه اندازی بانک آفشور، بورس بین الملل و برقراری پرواز‌های بین المللی و ایجاد خطوط ترانزیت بین المللی لازمه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با ارائه گزارشی از راهبرد‌های سازمان منطقه آزاد کیش در راستای زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، هنری، ورزشی و صنعتی گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف در حوزه‌های مختلف زمینه بهره برداری هرچه بیشتر از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش را فراهم می‌کند.

مهدی کشاورز گفت: طرح ساماندهی سواحل کیش تنها یکی از طرح‌های جزیره کیش است که در آن زمینه سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

امام جمعه کیش در این نشست با اشاره به لزوم تقویت نگاه فرهنگی در جزیره کیش بر اجرای سیاست‌های بیانیه گام دوم در جزیره کیش تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز با بیان اینکه نگاه مسئولان به جزیره کیش باید نگاهی فرهنگی باشد، افزود: در حوزه فرهنگی راهبرد کلان و چشم انداز فرهنگی تدوین نشده و این حوزه در کیش نیازمند برنامه ریزی مناسبی است.

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این جلسه تغییر و تحولات مدیریتی، وضع قوانین و مقررات مغایر با قوانین و مقررات مناطق آزاد و توجه و بکارگیری نکردن متخصصان و افراد باسابقه محلی در پست‌های مدیریتی را از جمله مشکلات مهم ساکنان و سرمایه گذاران جزیره کیش برشمرد.

شیخ یعقوب شمس بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از سرمایه گذاران در راستای رشد و توسعه منطقه آزاد کیش تاکیدکرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.