روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 19148
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 14 تیر 1400 - 17:26 | | ارسال توسط :
مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

جزیره های ایران برای توسعه پایدار نیازمند تقویت همگرایی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم گرایی از شاخص‌های مهم پیشرفت در هر منطقه است و جزیره های ایران برای تحقق این هدف نیازمند تقویت هم گرایی هستند.
جزیره های ایران برای توسعه پایدار نیازمند تقویت همگرایی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، جعفر آهنگران روز یکشنبه در دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش اظهار داشت هم گرایی به عنوان یکی از شاخص های مهم پیشرفت در هر منطقه میان مسوولان و دستگاه های اجرایی از ویژگی های مهم جزیره است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تعامل و همکاری در هر منطقه می تواند مشکلات پیش رو را برطرف کند یادآور شد: انتخابات ۱۴۰۰ در جزیره با همکاری و همراهی بین مسوولان جزیره و با مشارکت و همکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با موفقیت برگزار شد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به همراهی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با نگرش اقتصادی در این منطقه، اهتمام به رونق اقتصادی همراه با حفظ ارزش های فرهنگی، اجتماعی و دینی یکی از اقدامات مهم و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: در فعالیت های اقتصادی و صنعتی برخی از ارزش ها مورد بی توجهی قرار می گیرد اما رونق اقتصادی همراه با توجه و حفظ ارزش های فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های جزیره کیش است.

آهنگران گفت: هیچ طرحی بدون پیوست های فرهنگی، اجتماعی و ارزشی در این منطقه اجرا نخواهد شد و در کنار مسایل اقتصادی موضوعات فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز ضمن قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و دینی در این منطقه گفت: اجرای طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور از طرح هایی بود که برای نخستین بار با حمایت سازمان در کیش اجرا شد و به عنوان یک الگوی کاربردی به سطح کشور تسری یافت.

شهداد کناری زاده با بیان اینکه جزیره کیش دارای ظرفیت ها، پتانسیل های مناسب و الگویی برای استان ها و مناطق در زمینه همدلی و انسجام میان مسوولان است یادآور شد: مردم ایران در انتخابات اخیر نقشه همه دشمنان را در هم شکستند و جزیره کیش نیز همچون مناطق دیگر در سطح کشور با مشارکت مردمی حماسه دیگری را خلق کرد.

وی اضافه کرد: هچنین ۱۲ تیر مصادف با حمله و شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و شهادت مظلومانه ۲۹۰ مسافر بی گناه جمهوری اسلامی ایران از ملیت های مختلف است که این اقدام تروریستی را محکوم کرده و برای ادامه راه شهدا و تحقق آرمان های والای شهیدان تلاش می کنیم .

جزیره های ایران برای توسعه پایدار نیازمند تقویت همگرایی است

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان این که ارزش های دینی و اسلامی در منطقه آزاد کیش مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است گفت: استقبال پرشور مردم از مساجد و برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی نشان از روحیه دینداری مردم با ایمان و ولایتمدار این منطقه است.

ناصر آخوندی با بیان این که ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش مدیریت جامع و کاملی در حوزه فعالیت خود از جمله زمینه های فرهنگی و اجتماعی ایفا کرده است افزود: موفقیت سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نتیجه همکاری و انسجام با ناحیه مقاومت بسیج است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش برای رونق و پیشرفت جزیره مورد اهتمام و در دستور کار مسولان این منطقه قرار گرفته است گفت: فعالیت های فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش کیفی تر، گسترده تر و تعاملات ارتباطی بسیار عمیق تر با دستگاه های اجرایی دارند.

سعید پورعلی اظهار داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا با توجه به این که هیچ الگویی برای مدیریت این بحران وجود نداشت منطقه آزاد کیش موفق شد الگویی را اجرایی کند که بعد در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی به بهره گیری از ظرفیت های فکری و فرهنگی خانواده ها و محلات در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: تقویت بسیج در مساجد و حضور جدی آنان در دیگر کانون های فرهنگی، آموزش و آمادگی رزمی در قالب چندین دوره مانور و ارتقای مجموعه بسیج از اقدامات ارزشمندی هست که در این منطقه تحقق یافت.

پورعلی یادآور شد: در جزیره کیش مسوولان باید تراز ملی داشته باشند از این رو عملکرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در تراز ملی، روابط با مردم، رسانه ها و دستگاه اجرایی روابط فکری و با تدبیر بود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.