روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28343
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 فروردین 1401 - 16:04 | | ارسال توسط :

حدود ۹۰ هزار مسافر نوروزی با استفاده از هواپیما به کیش سفر کردند

دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش گفت: نوروز امسال حدود ۹۰ هزار مسافر با استفاده از هواپیما به این جزیره سفر کردند.
حدود ۹۰ هزار مسافر نوروزی با استفاده از هواپیما به کیش سفر کردند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،جواد جمالی روز دوشنبه اظهار داشت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی (۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین امسال) ۱۵۵ هزار گردشگر به جزیره کیش سفر کرده اند که مسافرت از طریق هوا سهم ۵۹ درصدی شامل ۹۰ هزار مسافر و مسافرت از طریق دریا سهم ۴۱ درصدی شامل ۶۵ هزار مسافر را دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت با فعالیت ۲۴ ساعته ۶۴۱ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه به بیشتر نقاط کشور و ۲۴۷ حرکت شناور مسافری و  ۷۷۰ حرکت شناور باری (لندینگ کرافت) به صورت رفت و برگشت به بنادر آفتاب و چارک برقرار شده است.

جمالی یادآور شد: در این مدت ۱۰۸ هزار مسافر از جزیره کیش خارج شده اند که مسیر خروج ۳۸ هزار مسافر از طریق دریا و ۷۰ هزار مسافر نیز از طریق راه هوایی بوده است.

وی با اشاره به تعطیلی ۲ روز فعالیت بندرگاه جزیره کیش به علت وزش باد اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی امروز وزش باد شدید در مناطق دریایی استان تداوم خواهد داش و .شدت باد در بنادر غربی استان در ساعات بعد از ظهر و شب گاه به بیش از۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

جمالی گفت: دریا مواج و ارتفاع موج در محدوده۲۵۰سانتی متر پیش بینی می شود و از ظهر سه شنبه ۹ فروردین از میزان شدت باد و تلاطم دریا در محدوده سواحل جزیره  کاسته خواهد شد.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.