روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 36816
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 03 دی 1401 - 16:43 | | ارسال توسط :
فاطمی‌امین

خام‌فروشی معادن کمتر از ۱ درصد است/ باید از مواد معدنی ارزش‌ افزوده بیشتری کسب کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خام‌فروشی در معادن در حال حاضر کمتر از ۱ درصد است، گفت: از نظر خام‌فروشی وضعیت مطلوبی داریم اما باید ارزش‌ افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست آوریم.
خام‌فروشی معادن کمتر از ۱ درصد است/ باید از مواد معدنی ارزش‌ افزوده بیشتری کسب کنیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«سید رضا فاطمی‌امین» ، با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر ممنوعیت خام‌فروشی سنگ‌های معدنی گفت: خام‌فروشی در معادن در حال حاضر کمتر از ۱ درصد است و عمدتاً در حوزه سنگ‌های ساختمانی است که هم بُرش‌ خورده و هم به‌صورت کوپ صادر می‌شود و یک عرف است.

وزیر صمت اضافه کرد: به‌طور مثال، یک پروژه ساختمانی یک کوپ از این سنگ‌ها را استفاده می‌کند، اما در مجموع کل مواد معدنی در کشور، کمتر از ۱ درصد به‌صورت ماده خام صادر می‌شود و بقیه به‌صورت فرآوری‌ شده است.

وی با بیان اینکه میزان فرآوری باید افزایش یابد، ادامه داد: شخصاً معتقدم صادر کردن شمش فولاد هم که نیمه‌خام‌فروشی است، باید متوقف شود و تبدیل به ورق یا محصولات شود و پس از آن صادر شود.

فاطمی‌امین با تأکید بر اینکه واردات مواد خام بیش از صادرات آن است، خاطرنشان کرد: ما خیلی وقت‌ها مواد خام را وارد می‌کنیم و در واقع از نظر خام‌فروشی وضعیت مطلوبی داریم اما باید ارزش‌ افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست بیاوریم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.