روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8996
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 03 آبان 1399 - 8:29 | | ارسال توسط :
سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش:

خلاء پارک اختصاصی بانوان در کیش به خوبی احساس می شود

به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش جمعی از مدیران امور زنان جزیره کیش با سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش دیدار و گفتگو کردند.
خلاء پارک اختصاصی بانوان در کیش به خوبی احساس می شود

به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش جمعی از مدیران امور زنان جزیره کیش با سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در این دیدار، محمدتقی امیری خراسانی با اشاره به اینکه بانوان ستون های اصلی و استوار خانواده هستند و سلامت جسمی و ذهنی آنان تضمین کننده سلامت خانواده است افزود: مادران و همسران سالم می توانند سلامت افرادخانواده را تضمین کرده و به تبع آن در سلامت جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه در طی سال های اخیر ورزش بانوان در کشور جایگاه ویژه ای کسب کرده است و توجه بیشتری نسبت به گذشته به تحرک و فعالیت بانوان در حوزه های و رشته های مختلف ورزشی شده است افزود: ورزش بانوان در چند سال اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است و بسیاری از بانوان کشور ما توانسته اند به جایگاه ها و رتبه های بالایی در ورزش دست یابند.

امیری خراسانی افزود: افزایش سالن های ورزشی و پارک های بانوان در کشور نشان از رویکرد دولت به توجه بشتر در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در جزیره  کیش که بانوان همگام با همسران در حال کار و تلاش هستند نیاز به تحرکات ورزشی در راستای ایجاد فضای سلامت بیشتر احساس می شود افزود: در جزیره کیش فضاهای اختصاصی ویژه بانوان نسبت به کشور کمتر بوده و خلاء وجود پارک مخصوص بانوان به خوبی احساس می شود و انتظار این است که در این مسیر نیز گام های بلند و اساسی برداشته شود.

سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به وجود پلاژ بانوان به عنوان یک مکان ویژه مخصوص بانوان افزود: وجود چنین فضاهایی در جزیره کیش نیاز است تا بانوان بتوانند با فراغ بالا و به دور از محدودیت ها در آن به تفریح و ورزش بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان جزیره کیش از استعدادهای خوبی در حوزه ورزش برخوردارند و افزایش زمان های استفاده بانوان از سالن های ورزشی نشان از استقبال و علاقه بالای بانوان به حوزه ورزش دارد و این رویکرد می طلبد که مکان های بیشتری به بانوان اختصاص یابد.

امیری خراسانی به « جاده تندرستی » به عنوان یک طرح ویژه در طرح جامع توسعه کیش اشاره کرد و افزود: اینمرکز به صورت یک رینگ در این طرح دیده شده است که امیدواریم پس از پایان دوران کرونا با ایجاد چنین فضای امن خانواده ها بتوانند در کنار هم در مسیر جاده تندرستی به پیاده روی های خانوادگی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از بانوان کشور ما با حجاب کامل اسلامی که در بسیاری از کشورها به عنوان یک محدودیت از آن یاد می شود توانسته اند جایگاه های ویژه ای را به خود اختصاص داده و مدال های ارزشمند و رنگارنگی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

عالمه خسروی رئیس اداره امورزنان جزیره کیش نیز با تبریک هفته تربیت بدنی به سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم گفت: یقیناَ توسعه و پیشرفت جزیره زیبای کیش مرهون تلاش بی دریغ مسئولین خدوم و دلسوزی است که همواره جهت تعالی و ارتقاء منطقه قدم برداشته و خدمتگذاری را افتخاری بزرگ برای خویشتن می دانند. لذا بر خود واجب می دانم به مصداق حدیث شریفه «من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق»، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، ‌از عنایات و توجه جنابعالی جهت فراهم نمودن زمینه توسعه و رشد ورزش بانوان در جزیره قدردانی نمایم .

وی افزود: از درگاه ایزد منان دوام عزت وسلامت، تداوم حضور و تاثیر آن بزرگوار درراستای دستیابی به اهداف عالیه و ارتقای کیفیت زندگی و نشاط بانوان جزیره رامسئلت دارم.  و امید است با استعانت از درگاه حضرت حق با برنامه ریزی ، تدبیر، تلاش و همّت بلند گام برداشته تا جامعه ای سالم و با نشاط و گنجینه ای از قهرمانان با ایمان در ورزش کشور داشته باشیم.

در این نشست مباحثی همچون توجه به سلامت بانوان به عنوان نبض خانواده که حیات تمامی افراد خانواده به سلامت وی بستگی دارد و این سلامت در گرو توجه به نیازهای روحی و جسمی بانوان است، همچنین در رابطه با توجه بیشتر مسئولان به ایجاد جایگاه های مدیریتی برای بانوان در مناصب مختلف، توسعه رشته ها و امکانات ورزش مختص بانوان، استفاده بهینه از فضاهای موجود برای ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی برای بانوان به خصوص پارک ویژه بانوان، توجه به امکان ورزشی بانوان همانند پلاژ بانوان که یکی از مهمترین جذابیت ها و مکان های گردشگری جزیره کیش محسوب می شود مطرح شد.

در این دیدار از سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم و بانوان فعال در حوزه مدیریت ورزش جزیره کیش با اهداء لوح و هدیه از سوی اداره امور زنان کیش تقدیر شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.