روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18324
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 23 خرداد 1400 - 9:49 | | ارسال توسط :

خواص شگفت انگیز گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه پر از خاصیت با فواید و خواص بی نظیر است و علاوه بر تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز به کار می‌رود.
خواص شگفت انگیز گیاه آلوئه ورا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است و در ارتفاع ۶۰-۱۰۰ سانتی متر (۲۴ تا ۳۹ اینچ) رشد می‌کند و برگ‌هایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.

برخی از ارقام این گیاه دارای قسمت‌های سفید در قسمت‌های سطحی اطراف ساقه هستند.

حاشیه برگ‌ها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می‌آورد. این گیاه می‌تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

آلوئه ورا چیست؟ خواص و فواید آلوئه ورا برای بدن

نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می‌شود در حالی که این گیاه معجره‌های درمانی بیشماری دارد.

از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل. کرم. شامپو) هم استفاده میشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخم‌ها و جراحت‌ها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – کوفتگی – آفتاب سوختگی و آکنه موثر است.

بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرم‌های موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات پوستی سودمند است.

خواص و فواید آلوئه ورا

موارد استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربرد‌های شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می‌شود؛ سپس آن را به طور موضعی به پوست و مو استعمال می‌کنند.

ژل همچنین، می‌تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.

پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل‌های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می‌شود.

تغذیه‌ی آلوئه ورابرای چندین دهه، طبیعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادی که به طبعیت اعتقاد دارند، متداول بوده است.

گیاه آلوئه ورا دارای ترکیباتی مانند منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

۱۸ اسید آمینه دارد که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار می‌کنند تا مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان بیاورد.

خواص و فواید آلوئه ورا

مزایای بهداشتی و سلامتی مشترک آلوئه ورا در زیر آمده است:

بهبود هضم:

خواص انطباق پذیری آلوئه ورا برای هضم بهتر مناسب است. این تضمین کننده جذب مواد مغذی بهتر بوده و عناصر مضر را از طریق دفع صاف حذف می‌کند.

یک فرآیند هضم سالم به طور مثبت بر افکار و اعمال شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین سلامت را ارتقا می‌دهد. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را درمان می‌کند و یبوست را برطرف می‌سازد، و از آسیب رساندن به سیستم دستگاه گوارش شما محافظت می‌کند.

آلوئه ورا ترکیباتی به نام پلی ساکارید دارد که توانایی درمان بسیاری از اختلالات گوارشی و زخم را دارند زخم‌ها یکی از مهمترین پیامد‌های مشکلات گوارشی هستند که به وسیله عصاره این گیاه درمان می‌شوند.

بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که درمان مسائلی مانند بیماری کرون، زخم‌های گوارشی و سایر اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود یافته است.

اگر از زخم معده رنج می‌برید و عصاره آلوئه ورا را مصرف می‌کنید، حداقل ۳ تا ۴ هفته، مطمئنا نتایج مثبت را خواهید دید.

افزایش ایمنی:

نوشیدنی‌های ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی طبیعی هستند، که به طور موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می‌کند. همانطور که سطح جذب مواد مغذی تسریع می‌شود، باعث گردش خون بهتر و همچنین سلامت می‌شود.

هنگامی که خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول‌ها به طرز ماهرانه‌ای فراهم می‌کند. این سلول‌های سالم، توانایی بدن شما را در جلوگیری از عفونت هاو تقویت سیستم ایمنی بدن خود تضمین می‌کنند.

این گیاه قابلیت توانایی خنثی سازی باکتری‌های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد.

مهار رشد سرطانی:

آلوئه ورا حاوی برخی از ماکروفاژ‌های موثر است که حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می‌کند که دارای پتانسیل ضد تومور است.

در ناودوپاتی، روش‌های بی شماری برای جلوگیری از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت کرده است که یکی از موفق‌ترین آن‌ها است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این خواص ضد تومور و ایمن سازی ناشی از حضور پلی ساکارید در آلوئه ورا است با این حال، برخی از کارشناسان می‌گویند که در مواردی که به تنهایی استفاده می‌شود، ممکن است در موارد پیشرفته بسیار موثر نباشد، بنابراین ترکیباتی از گیاهان مانند اسکورولینا، پنجه گربه و درمان‌هایی مانند ویتامین C داخل وریدی نیز باید شامل شود. همیشه توصیه می‌شود که هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشک شروع کنید.

خواص و فواید آلوئه ورا

مراقبت از پوست با آلوئه ورا:

آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های پوست از زمان‌های قدیم استفاده شده است ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه‌های بیماری پوستی کمک می‌کند.

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایشی شامل عصاره‌های آلوئه هستند.

در حقیقت، اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا بخرید، قسمت کوچکی از برگ را پاره کنید، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روی صورت خود قرار دهید این درمان به مراتب بهتر و موثر‌تر از بسیاری از کرم‌های گران پوست در بازار است.

اکثر مردم نوشیدن آب آن را ترجیح می‌دهند، که همچنین سلامت پوست را افزایش می‌دهد، به عنوان خواص درمان داخلی همچنین در درمان زخم ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس کمک می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.