روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2718
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 21 خرداد 1399 - 13:08 | | ارسال توسط :
بر اساس رتبه‌بندی تایمز؛

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی جزو برترین‌های آسیا شد

براساس رتبه‌بندی تایمز دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همانند سال ۲۰۱۹ موفق به کسب رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی شده است.

براساس رتبه‌بندی تایمز دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همانند سال ۲۰۱۹ موفق به کسب رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از تسنیم، پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ از جمهوری اسلامی ایران تعداد ۴۰ دانشگاه کشور در میان دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفته اند.

روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷٫۵) و وجهه بین المللی (۷٫۵) بهره جسته است. با این حال در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه بندی باز تنظیم می‌کند.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور در بردارد. کشور ژاپن با ۱۱۰ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد. در رتبه بندی آسیایی تعداد دانشگاه‌های ایران از ۲۹ دانشگاه در رتبه بندی آسیایی ۲۰۱۹ تایمز به ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است که دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه‌های ۴۸، ۷۵ و ۸۳ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ایران را از آن خود کرده اند. در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همانند سال ۲۰۱۹ موفق به کسب رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : تسنیم
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.