روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20761
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 02 شهریور 1400 - 11:46 | | ارسال توسط :

دوازده نفر از ساکنان کیش قربانی پیامک‌های جعلی کلاهبرداران

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: در یک ماه گذشته ۱۲ نفر از ساکنان کیش قربانی پیامک‌های جعلی كلاهبرداران شدند.
دوازده نفر از ساکنان کیش قربانی پیامک‌های جعلی کلاهبرداران

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سرهنگ محمدرضا رضایی با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته هک تلفن همراه با پیامک جعلی به عنوان شگرد جدید کلاهبردارن از مردم مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از این شگرد ۱۲ نفر از ساکنان کیش پس از هک تلفن همراه، قربانی کلاهبرداران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این شگرد کلاهبرداران پیامک‌هایی جعلی با محتوا‌های مختلف از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه و سجام به شهروندان ارسال می‌کنند و با قرار دادن یک یک لینک جعلی در پیامک به دنبال فریب شهروندان هستند.

رییس پلیس فتا افزود: قربانی پس از بازکردن لینک یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آن‌ها نصب شده و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: فعالیت کلاهبرداران در این شگرد به گونه‌ای است که از سیم کارت و تلفن همراه شخصی که نرم افزار در داخل آن نصب شده به قربانی دوم پیامک ارسال می‌کنند به گونه‌ای که صاجب تلفن همراه عامل جرم شده و مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

رضایی افزود: شهروندان توجه داشته باشند برای ورود به سامانه‌های مختلف قضایی از جمله ثنا و پرداخت یارانه دولت هیچگونه وجهی نباید پرداخت، و تاکید می‌شود لینک‌های مشکوک را باز نکنند و همچنین به سرشماره‌های پیامک‌های دریافتی توجه کنند که از مراجع رسمی ارسال شده باشد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هر نوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و مجرمین از هویت‌ها و نرم‌افزار‌های جعلی استفاده می‌کنند، بنابراین قبل از نصب هر نرم‌افزار و یا وارد شدن به هر لینک به اصالت آن توجه کنید.

وی گفت: شهروندان در صورتی که از اصالت نرم افزار‌ها مطمئن نیستند می‌توانند موضوع را با پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.