روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40771
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 15:56 | | ارسال توسط :

دود دست دوم سیگاری‌ها حاوی ۲۵۰ نوع ماده شیمیایی سمی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، شیدا پیرعلی با اشاره به مطالعات جدید علمی، افزود: استعمال مداوم دخانیات با داشتن کیفیت زندگی پایین در ارتباط است و مصرف دخانیات آغازی برای مصرف مواد مخدر و اعتیاد افراد است. وی افزود: استعمال دخانیات یکی از علل عمده مرگ زود هنگام در کشور‌های توسعه یافته است. […]

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، شیدا پیرعلی با اشاره به مطالعات جدید علمی، افزود: استعمال مداوم دخانیات با داشتن کیفیت زندگی پایین در ارتباط است و مصرف دخانیات آغازی برای مصرف مواد مخدر و اعتیاد افراد است.

وی افزود: استعمال دخانیات یکی از علل عمده مرگ زود هنگام در کشور‌های توسعه یافته است.

شیدا پیرعلی خاطرنشان کرد: سالانه ۴ و نیم تریلیون ته سیگار در جهان به درستی دفع نمی‌شود و بیش از یک میلیارد و شصت و نه میلیون پوند زباله سمی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد غیر سیگاری در معرض دود سیگاری‌ها قرار می‌گیرند و ۲۵ تا ۳۰ درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان ریه در بین این افراد وجود دارد.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت کیش گفت: کودکانی که هر روز در منزل در معرض دود دست دوم قرار دارند ۴۰ درصد بیشتر از سایر کودکان به بیماری‌های عفونت گوش میانی مبتلا می‌شوند.

شیدا پیرعلی گفت: براساس تحقیقات دود دست دوم نه تنها بر سلامت بدن بلکه بر توانایی شناختی و آموزشی کودکان نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی از دولت‌ها و سیاست گذاران می‌خواهد برای حمایت بیشتر از محیط زیست قوانین خود را افزایش دهند.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت کیش گفت: این سازمان توصیه می‌کند کشور‌ها به طور کامل تبلیغات ترویج و حمایت از دخانیات را مطابق با کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات ممنوع کنند.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.