روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23655
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 25 آبان 1400 - 11:35 | | ارسال توسط :

دیدار نوایی لواسانی با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش

اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان در دیدار با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز آمادگی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی خواستار رفع موانع و مشکلات رونق در جزیره کیش شدند.
دیدار نوایی لواسانی با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در این نشست گفت: در حدود ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز و انبوه سازی در جزیره کیش توسط سرمایه‌گذاران و فعالان این مجمع صورت می‌گیرد.

قاسمی گفت: در دوره های گذشته به دلیل فرآیند‌های اجرایی ناکارآمد و قوانین دست و پاگیر اداری، دست و پای سرمایه‌گذاران بسته شده بود و از تمام ظرفیت‌های سرمایه گذاران استفاده نمی‌شد.

وی گفت: اگر از توان مادی و معنوی سرمایه‌گذاران بهره گرفته شود می‌توان پروژه‌های نیمه تمام و راکد را به حرکت درآورد و به بیانیه گام دوم انقلاب جامه عمل پوشانید.

قاسمی با اشاره به حرکت‌های ارزشی اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان جزیره کیش در پیشبرد اهداف آموزش عمومی، دینی، حرکت‌های فرهنگی، اجتماعی و امور خیریه و عام المنفعه از اعلام آمادگی برای رونق و پیشرفت جزیره کیش در تمام جنبه‌ها خبر داد.

وی گفت: با عمل به قوانین مناطق آزاد از جمله معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران برای منطقه آزاد می توان از تمام ظرفیت‌ها آنها برای پیشرفت جزیره کیش بهره برد.

دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش گفت: اخیراً دولت، وزارتخانه و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور دست بدست هم دادند تا شاهد علاقمندی و جذب سرمایه گذاران در این منطقه باشیم.

نادر کشتکار یکی دیگر از اعضای این مجمع با بیان اینکه هر سرمایه گذار فعال در کیش برای حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیروی کار شغل ایجاد کرده است، گفت: مشکلات کارگران، مشکلات سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و هر مانعی که بر سر راه کار و فعالیت کارگر باشد روی پروژه‌ها نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات را می‌توان با تغییر و اصلاح آیین‌نامه‌ها، تغییر نگرش مدیران نسبت به سرمایه‌گذاران و نیز توجه و رسیدگی به مشکلات معیشتی و مخصوصاً مسکن حل کرد و با پرهیز از قیمت‌گذاری و بالا بردن قیمت‌ها توسط کمیته نرخ گذاری، بازار مسکن را ثابت نگه داشت و یا تعدیل کرد.

نوری یکی دیگر از فعالان اقتصادی کیش، قوانین دست و پاگیر اداری را عامل فلج کننده پروژه‌ها دانست و گفت: ویروس کرونا به همه بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ضرر زد و می‌توان با مهلت دادن و ایجاد تنفس در زمان اتمام پروژه‌ها و بخشودگی برخی جرائم با حمایت از سرمایه‌گذاران از خروج سرمایه‌های فعالان اقتصادی به خارج کشور جلوگیری و با ایجاد انگیزه برای آن‌ها زمینه ساز رونق جزیره کیش شد.

احمدپور یکی دیگر از اعضای این مجمع نیز کار کردن در شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی کشور را به مثابه ورود به خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران کیش سربازان خط مقدم جهاد اقتصادی هستند و باید با ارزش نهادن به تلاش اقتصادی آنان، آن‌ها را به چشم خادمان کشور دید و از توان آن‌ها برای شکست تحریم‌ها بهره برد.

سلماسی یکی دیگر از سرمایه‌گذاران کیش بود که کم شدن اختیارات مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در تصمیم‌گیری‌های مهم جزیره کیش، طولانی شدن صدور مجوز‌های کسب و کار یا تایید شدن دیر هنگام آنها، بالا بودن هزینه‌های زندگی در کیش و کاهش نیروی متخصص و ماهر در جزیره کیش، اخذ عوارض و مالیات بالا و واگذار نشدن شرکت هواپیمایی به مجموعه‌هایی غیر از سازمان منطقه آزاد کیش را مهم‌ترین مشکلات و موانع کسب و کار بر سر راه نیروی انسانی چه در بخش کارگری و چه سرمایه گذاری عنوان و خواستار رفع آن‌ها شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.