روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11684
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 دی 1399 - 11:42 | | ارسال توسط :

رئیس جامعه هتلداران کیش: درآمد پایدار بدون وابستگی به نفت در سایه توسعه صنعت گردشگری رقم می خورد

رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: برای اینکه کشور به یک درآمد پایدار رسیده و از وابستگی ها به نفت و گاز خارج شود؛ دولتمردان باید به صنعت گردشگری بها داده و با دید مثبت به این صنعت ثروت ساز نگاه کنند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مسیح الله صفا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از ضریب اشغال بالای هتل ها در جزیره کیش خبر داد و اظهار کرد: ضریب اشغال هتل های کیش بالای ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه هتل های کیش برای جذب گردشگران و حفظ موقعیت گردشگری و اقتصاد جزیره کیش، قیمت های خود را افزایش نداده اند افزود: هتل های جزیره کیش قیمت های خود را افزایش نداده اند و ایرلاین ها نیز تلاش کرده اند تا قیمت های سیستمی خود را در حد مطلوب نگاه دارند اما آنچه افزایش یافته از سوی چارتر کنندگان است و نظارت بر قیمت های چارتر کنندگان نیز بر عهده معاونت گردشگری، سازمان هواپیمایی کشور و نهادهای ذیربط است

رئیس جامعه هتلداران کیش با تصریح بر اینکه در کل کشور و بسیاری از هتل ها و شهرهای گردشگرپذیر ضریب اشغال حدود ۱۰ درصد است تاکید کرد: با وجود افزایش ابتلاء در کشور و کاهش میزان گردشگری در کیش این ضریب به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و ما باید با ثابت نگاه داشتن قیمت ها تلاش کنیم تا مردم از آمدن به کیش پشیمان نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در هتل های کیش نهایت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی می شود افزود: بنده شخصا هر روز بر رعایت اصول بهداشتی در همه بخش های هتل های کیش نظارت و کنترل کرده و با تهیه عکلس و فیلم گزارش های لازم را به مرکز توسعه سلامت و شورای سلامت کیش ارائه می کنیم و تا کنون نیز موردی برای اخطار وجود نداشته به غیر از اوایل شروع بیماری که موارد اندک دیده شده نیز با تذکر اصلاح شد.

صفا افزود: با توجه به اهمیت رعایت اصول بهداشتی که در جزیره کیش مسئولان و مردم با همدلی به این مسئله دارند در دو هفته گذشته شاهد کمترین ابتلاء به ویروس کرونا در کیش بودیم.

وی تاکید کرد: کیش در رعایت اصول بهداشتی در کشور یک نمونه و استثناء است و باید تلاش کنیم تا این وضعیت مطلوب به خطر نیافتاده و خراب نشود تا در سایه این شرایط مناسب بتوانیم روزی حلال کسب کنیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش با افزایش یک هتل جدید در آینده ای نزدیک به چرخه هتلداری جزیره کیش گفت: چند هتل قدیمی در حال بازسازی هستند که به طور حتم بازسازی یکی از آن ها تا پایان سال به اتمام رسیده و آماده خدمات رسانی به گردشگران خواهد بود و یک هتل نیز جدید نیز به ناوگان هتلینگ کیش افزوده می شود اگر چه امیدوار بودیم که دو هتل تا شب عید به اتمام برسد.

وی افزود: با افزایش این هتل به سیستم خدمات هتلینگ جزیره تعداد تختهای هتل به ۱۷ هزار تخت در ۵۵۰۰ اتاق از۵۱ هتل فعال خواهد رسید .

صفا کمبود نقدینگی را از مهمترین دلایل تاخیر در اتمام عملیات ساختمانی هتل های در حال احداث در جزیره کیش برشمرد و افزود: در تمام دنیا سرمایه گذاران صنعت گردشگری از تسهیلات ارزان قیمت ( وام های تک رقمی)  برخوردارند اما درکشور ما وام ها با سودهای بالا به سرمایه گذاران داده می شود که مشکلات آن ها را برای تامین نیازهای نقدینگی بیشتر کرده و بر دغدغه های مالی آن ها می افزاید.

وی ادامه داد: در کشور ما وام های بالای ۲۲ درصد داده می شود به نوعی که در بازگشت و محاسبه افزون بر ۲۷ درصد شده و سرمایه گذار را با ناامیدی مطلق روبرو می کند.

صفا افزایش نرخ دلار و کاهش قدرت خرید و تامین مواد اولیه ساخت و تجهیزات را از دیگر دلایلی برشمرد که موجب تاخیر در اتمام پروژه های بزرگ هتلی در کیش می شود و افزود: سرمایه گذاری که در شروع کار فکر می کرد می تواند با یکصد میلیارد تومان هتل خود را تمام کند الان باید با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد کار را به اتمام برساند و این تفاوت هزینه ها بالاست و تامین آن مشکلات فراوانی را ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان ما می خواهند صنعت گردشگری به جای نفت و گاز در کشور استفاده شده و اقتصاد کشور را به صورت یک درآمد پایدار درآورند باید به دو مورد مهم توجه کنند.

رئیس جامعه هتلداران کیش ادامه داد: اول اینکه باید دیدگاه خود را به گردشگری  تغییر دهند و بدانند که گردشگری که ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کند به دنبال محلی برای انجام کارهای خلاف و ضد عرف و اخلاق نیست و ایران و کیش را به دلیل داشته ها و ظرفیت های گردشگری خود انتخاب کرده در نتیجه باید آزادی فردی آن ها ضمن حفظ شئونات و قوانین کشور مورد توجه قرار گیرد اما همانگونه که آن ها در کشور خود به آزادی های فردی گردشگران بها می دهند ما نیز به این اصول بها داده و ضمن حفظ ارزش ها و قوانین کشور  از آن ها به خوبی پذیرایی کنیم .

وی خاطر نشان کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار هتل سازها قرار بدهیم؛ این اتفاقی است که در تمام دنیا رخ می دهد؛ نباید آن ها را از سرمایه گذاری و یا ادامه مسیر پشیمان و سرخورد کنیم زیرا بزرگترین آسیب به صنعت گردشگری وارد خواهد شد؛ صنعتی که در دنیا امروز پولسازترین صنعت شمرده می شود.

نویسنده : زیبا حسین زاده
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.